Door de Gorges du Verdon, Prachtig!

Frankrijk, Gréoux-les-Bains

Prima geslapen vannacht en voelde me wel weer fit. Vandaag zou mooie dag worden, weer was al weer goed☀️. Gewone programma weer afgedraaid en dan rond half 8 weer op pad. Eerst de stad door waar het toch wel vrij druk was en na 5 km eindelijk beetje rustiger. Daar ook meteen eerste klim. Vervolgens via Riez naar Roumoules waar ik koffie kon krijgen en bij bakker wat te eten. Rond de middag in Moustiers ste. Marie , een toeristisch stadje. Daar maar cheeseburger gegeten. En dan begon de klim naar de col D'Ayen, door de Gorges du Verdon. Een hele mooie diepe kloof waar de rivier doorloopt. Vooral begin van klim is prachtig. Diep beneden zie je de rivier en het meer van Sante Croix, heel mooi gezicht. Aantal keren gestopt voor foto. Daarna bijna vergeten maar je moet ook klimmen, minder uitzicht maar dat veranderd later weer als je afdaalt. Ook daar prachtige beelden. Alleen vrij druk op weg van mensen die overal foto willen maken. Is met fiets toch iets makkelijker. Zag ook mensen die in bootjes de rivier afdaalden (raften) en wildwaterkano's. Heb maar aantal foto 's bijgevoegd. Uiteindelijk kom ik in Castellane waar camping is in de stad. Helaas, de pizzakraam is vanavond gesloten, moet straks maar verder kijken in dorp.
Gewoon een prachtige dag vandaag.
Ook nog even weer bedanken voor de leuke reacties op mijn verslag van gisteren. Ben inderdaad geen 20 meer, maar je bent zo oud als je je voelt. En als keer dagje minder gaat, ok, gewoon rustig aan doen kom je er ook wel. Ook leuk dat er weer nieuwe volgers zijn. Ook al ken je ze niet, fietsers onder elkaar leer je heel gauw kennen. En daar kan iedereen weer van leren. Zo leer ik ook van andere verslagen.
Vandaag op teller 95 km, 1 col en 4 côte's. Morgen nog 1 dagje en dan beginnen we in de Alpen!

Tocht is denk ik zwaar maar wat zie je mooie plekken onderweg. Ben benieuwd naar alle andere foto's als je weer thuis bent. Tot morgen maar weer.

Ria 2023-06-20 19:13:46

Prachtig!

Ria 2023-06-20 19:42:45

Zo ik ben weer bijgelezen! Je komt als berggeit weer terug in NL. Goed bezig hoor en fijn dat je je weer beter voelt.

Wilfried 2023-06-20 20:06:55

👍

Jan 2023-06-21 08:29:23

Hoi Willy, sorry voor de late reactie, maar er kwam gisteren wat anders tussen vandaar. fijn dat het weer beter met je gaat, ook al zal de tocht zwaar zijn geweest, gezien de foto’s heb je er wel weer van genoten, geweldig, ik zou zeggen tot de volgende maar weer, groetjes