De oversteek naar de Rijn (dag 3)

Duitsland, Bad Breisig

Vandaag etappe 3 en die gaat naar Bad Breisig.
Goed geslapen in klein hotelkamertje en vanmorgen stond een uitgebreid ontbijt klaar. Hel ochtendritueel begint aardig te wennen, want om 8.30 stapte ik weer op de fiets. Eerst nog een 20 km langs de Rur naar Duren en vandaar de oversteek maken naar de Rijn. Dat gaat volgens routeboekje van Hans Reitsma via de Zulpicher Börde, een uitgestrekt landbouwgebied met weidse horizonten. Nou, dat klopte aardig: lange smalle landbouwweggetjes, net of je door de polder in Nederland fiets. Allerlei soorten gewasssen voorbij zien komen. Nu was het prachtig zonnig weer, wel graad of 24 denk ik, met een redelijke wind en die stond nu net op kop. Ach je wil toch wat te klagen hebben. Na deze vlakte kwam opeens de verrasssing dat we ook nog moesten klimmen, een paar honderd meter maar wel 11%. Ook later nog weer paar km 5 tot 7%. Dat merk je wel even in de benen. Maar omhoog betekent ook weer afdalen, alleen moeten ze dan niet net na bocht stoplichten neerzetten omdat ze met de weg bezig zijn. Kon net op tijd stoppen en daarna tussen de auto s verder afdalen met als hoogste snelheid 46 km. Dat schiet wel op. Na Oedingen daalden we verder af naar deRijn vlak voor Remagen. Daar mijn bidons maar weer eens bij gevuld want het was best dorstig weer. Na Remagen was het nog 9 km tot Bad Breisig waar ik gereserveerd had bij een adres van Vrienden Op De Fiets. Prima ontvangst en kamer die dubbel zo groot is als gisteren in hotel. Na een douche terug naar promenade aan de Rijn en daar om te wennen heerlijk gegeten bij een Italiaan.
voor de statistiek: vandaag 114 km waarbij 570 hoogtemeters en 540 naar beneden, dit laatste volgens mijn Garmin GPS. Morgen iets rustiger aan naar St. Goar. Dank voor de vele leuke reacties.

Ik dacht dat je het vandaag rustiger aan wilde doen.

Ria 2016-05-11 21:56:22

leuke kamer en als je dan ook nog goed slaapt kan je er weer tegen aan .

diny 2016-05-11 22:18:08

Hartstikke leuk om je verhalen te lezen en je te volgen. Succes morgen.