Al een week onderweg.

Frankrijk, Charmes

Dag belangstellenden.
Hier helaas internet problemen dus verslag volgt. Lastig om met mobiel te doen

Gisteravond had ik wel wifi maar om mijn verslag te schrijven kreeg ik geen verbinding met de website en alles via mobiel is wat lastig. Dan maar dag later. Leuk om de reacties te lezen en voor Eric even: Pont a mousson zit inderdaad Saint Gobain en die maakt volgens mij ijzeren pijpen/buizen en ook putdeksels. Heb daar verder niets van gezien. Op tijd weer vertrokken na een eenvoudig ontbijt. Ochtend was het meer bewolkt en aangenaam om te fietsen. Vlakke route en eerste doel was Nancy, grotere stad waar meer te zien was. Ondermeer het Place Stanislav dat in de 16e eeuw ontwikkeld schijnt te zijn ziet er bijzonder frasi uit. Vele gouden versieringen en ook nu nog heel goed onderhouden. Hier even tijdje rondgewandeld. Vervolgens weer verder, veelal langs jaagpaden langs rivier of kanaal. Daardoor wel vlakke etappe maar niet allemaal mooi asfalt. Ondertussen was zon er af en toe bij en werd het broeierig warm. Einddoel vandaag was Charmes waar ik hotel had weten te boeken. Hier bleek nog Nederlands stel te overnachten die ook dezelfde route fietsen alleen iets kortere etappes. Uurtje lang onder genot van glas wijn ervaringen uitgewisseld. Ook zij hebben last met routeboekje en waren vandaag paar keer verkeerd gefietst, deden het ook zonder gps navigatie wat me haast ondoenlijk lijkt. Moet je telkens de km in de gaten houden voor je weer links of rechts moet. Ze waarschuwden nog dat het deze dagen met pinksteren overal druk is, dus kijken of ik nog ergens een slaapplek kan vinden. Zal vandaag op tijd gaan zoeken.

totaal was het weer 95 km gisteren. Tot vanavond.

Nu niet teveel meer naar het oosten, of je fiets zuid-Duitsland of Zwitserland binnen ;-) Volgens de kaart heb je nu weer een grote plaats, met genoeg bakkerswinkels.

Edwin 2017-06-01 20:10:40

Mooi om je te volgen. Zet hem op Willy!