La Pomponnette

Frankrijk, Les Vans

Dat was de naam van de B&B van vandaag. Oude verbouwde boerderij waar ik ontvangen werd door mevrouw die al ruim 80 was, vertelde ze.
Ze had alleen mobiele telefoon en geen internet, vandaar dat verslag wat later komt. Vanmorgen al weer vroeg op, ontbijt was weer goed geregeld en rond 8.30 op de fiets. Weer was weer prachtig en zou vandaag warm worden. Na eerst nog stuk afdaling, begon de klim naar het hoogste punt van de route. Dat was behoorlijk hard werken op de zondagmorgen. Maar de beloning daarvoor mocht er ook weer zijn: een stuk vrij vlak en daarna een afdaling van bijna 30 km. Mijn GPS gaf als hoogste 1289 m aan. Met name de afdaling was echt schitterend: smal weggetje, bijna geen verkeer, de benen stil, alleen benoorlijk bijremmen want er lag veel los grind op de weg en genieten van de prachtige omgeving. Het ging langs rivier die je zo'n 150 meter lager zag kronkelen door het landschap en soms bijna droog stond. Hier en daar een stuwdam waar elektriciteit werd gewonnen en weer verder. Kwam ook nog Nederlander tegen uit Meppel die hier dus een zware dag had, de andere kant op. Hij was begonnen in Gibraltar en op weg naar huis. Rond 16 uur had ik de B&B bereikt en ziet er prima uit. Na een douche en wat uitrusten vanaf hier naar dorp gewandeld wat een kleine km is en daar wat gegeten.
Vandaag 89 km en totaal staat nu op 1575.