Hoera, einddoel Rome bereikt !!

Italië, Rome

De laatste etappe vandaag en weerzien van 2 familieleden. Bijzonder gevoel dat aan deze reis bijna een einde komt. Maar daarvoor moet nog wel even 70 km afgelegd worden. Weer is prima, volop zon en temperatuur gaat richting 30 graden. Eerst naar het Lago di Bracciano, ook een kratermeer dat als watervoorraad voor Rome wordt gebruikt. Daarom ook geen bootjes op water dat behoorlijk helder is. Daarna nog paar venijnige klimmetjes om de kuiten nog eenmaal pijn te doen en dan afdalen richting Rome. Van afstand heb je eigenlijk geen goed zicht op de stad, je merkt dat het drukker wordt, maar verder ook niet. Langs de Tiber kom je op fietspad dat 12 km lang is en bijna eindigt bij de St. PIETER. Laatste stukje dan nog even lopen en dan ben je daar bij dat grote plein en een mensenmassa. Reis volbracht om 13.30 uur!
Ria en Wilfried waren al aanwezig maar was even zoeken maar snel gevonden. Uiteraard even paar foto's maken en kort rondkijken. Daarna richting AirB&B en onderweg even wat gedronken. Zitten nu ongeveer 12 min. lopen van St. PIETER op een prima locatie vanwaaruit we 4 dagen Rome kunnen verkennen.
Vandaag dus nog 72 km op de teller en mijn totaal staat nu op 2442 km in 30 dagen. Gemiddelde snelheid hele reis is 16.02 km en 152 uur gefietst. Dat zonder enige pech, alleen uit voorzorg paar rem blokjes vernieuwd.
Ik wil iedereen die meegeleefd heeft en mij gevolgd is bijzonder bedanken voor de leuke spontane reacties. Ik heb er zeker van genoten en ook van de hele reis. Met name stuk door Toscane was zwaar maar geeft toch ook weer de voldoening dat je elke beklimming gehaald hebt.
Thuis komt er nog eenmaal korte samenvatting en dat was het dan.
Iedereen de groeten en tot binnenkort.

Hoi Willy, ik heb de reis gevolgd en heb veel bewondering voor deze "Tour de Rome ". Geniet van Rome en zijn cultuur eten, wijn etc. Een beetje fietser gaat met de fiets terug!!!

Jos Wijnberg 2016-06-07 17:06:24

Hulde!

Michiel 2016-06-07 17:13:58

Geniet nog een paar dagen en dan tot ziens weer in de Johannalaan

Jan Oosterlaar 2016-06-07 17:22:13

Hoi Willy, wat een geweldige prestatie!!🏁 Ik heb je de hele reis gevolgd. Mooie verhalen en foto's. Nu nog een paar dagen genieten. Dik verdiend.....hulde!!!!🍻 Groetjes Wilma en Harry

Wilma Heerink 2016-06-07 17:29:52

Geweldige prestatie. Wij kunnen ons voorstellen dat je ervan genoten hebt. Wij ook trouwens. Nog een paar mooie dagen in Rome en dan , op huus an.

Jan en Ria 2016-06-07 18:32:16

Super gedaan Petje af. Volgens mij heb je geweldig genoten.de foto's die ik gezien heb geven die indruk tenminste wel. Succes nog met de terugweg en een behouden terugreis. Gemma

Gemma 2016-06-07 18:46:49

Ik heb ook je hele reis gevolgd, wat een prestatie!! Proficiat!! Ben bang dat je de benen in Rome nog geen rust kan geven. Er is nog genoeg te zien 😊

melanie 2016-06-07 19:16:42

Topper gefeliciteerd!!!!!! Zo ontzettend moedig..een enorme mooie prestatie, nu lekker rusten en genieten. En proberen de kuitjes soepel te houden. Ook Ria en Wilfred fijne dagen en een goede terugreis💪🎉💒🆒😎👍☕🍺🍷🍰🍗🍕🍉🌞✈

Willemien 2016-06-07 19:21:57

Yes You did it! Geweldige prestatie. Petje af. geniet nog even van Rome. Misschien kun je nog bij de paus op de koffie. Maar dan moet je wel een schone lange broek aan. haha. tot zondag.

tipjes 2016-06-07 20:01:58

Ik heb je reis gevolgd mooie verhalen en foto´s. Super gedaan wat een prestatie nu nog lekker genieten samen.

Wilma Tepperik 2016-06-07 20:03:07

Nee Jos dat duurt me te lang als hij ook nog weer naar huis moet fietsen.

Betsie 2016-06-07 20:13:42

Willy, geweldige prestatie! Geniet er nog een paar dagen van.

Erik & Carla 2016-06-07 21:25:52

eind doel bereikt hoera geniet samennog even van de pastas en wijn en dan goede reis terug .

diny 2016-06-08 00:01:40

hoi willy wat knap dat het zo goed gelopen is pas geleden vertelde je me nog dat je met de fiets naar rome ging en nouw zit het er weer op tot in johannalaan groetjes johan

johan veldkamp 2016-06-08 00:17:15

Was een genot om je blog te lezen. Inspirerend! Ik wil zo snel mogelijk met pensioen :)

Rene 2016-06-09 16:00:18

Willy! Goed bezig man, was erg leuk om te lezen, ik zou me als ik jou was aanmelden voor het Heetense suffertje hoor! Er schuilt een journalist in jou! We spreken elkaar wel weer! Het schijnt trouwens ook heel mooi fietsen naar Nepal te zijn :-) Groeten Rob