Pfingsten 2016: Kalt und Ruhig (dag 7)

Duitsland, Braunsbach

Vandaag 1e pinksterdag en doe ik het zoals gezegd rustig aan. Gisteravond Bad Wimpfen al aardig verkend en als je daar rondloopt is dat vermoeiender dan 100km fietsen. Geen steen ligt horizontaal en om nu dag in hotel te gaanzitten trekt mij ook niet. Route maar even bekeken en besluit om verder te gaan naar Braunsbach, een levendig dorpje volgens informatie in beeld boekje en ligt zo'n 75 km verder. Eerst gebeld en kan meteen een kamer krijgen in hotel Züm Löwen. Rustig alles ingepakt en rond10 uur op de fiets gestapt. Op een paar andere fietsers na, lijkt alles wel uitgestorven. Zit iedereen in de hoogmis? Heb de klokken wel horen luiden. Weer is koud en had meteen al dikkere fietsjack aangetrokken. De route gaat vandaag langs de Kocher, een klein riviertje waarop geen scheepvaart plaatsvind, slechts enkele kanovaarders heb ik nog gezien. Het is wederom een prachtige groene omgeving, hoge oevers en diepe dalen. Voor deel over een vroegere spoorlijn. wat je ziet aan rechte paden, ronde bochten en soms een oude spoorbrug. Wanneer zon er is, gaat het nog maar na de middag zie je die steeds minder en krijg ik koude handen. Tijd om op te warmen bij een tassche kaffee mit afpelkuchen und sahne. Het is tenslotte pinksteren. Met wind in de rug fiets ik rustig verder en rond 15uur bereik ik Braunsbach waar inderdaad meer te doen is. Rondom een hoge pinksterboom is eenkleine kermis met uiteraard bier und bratwurst. Daar maar paar van genomen om weer op te warmen. Voor Nederland heeft Max Verstappen goede zaken gedaan lees ik, hier op tv zie ik ee handbalfinale tussen Kiel en Flensburg waar het ook stevig aan toegaat.
De eerste week zit erop en totaal teller staat inmiddels op 784 km. Volgende etappe schijnt zwaartse te zijn van deel 1 van de route van Hans Reitsma, dus morgen weer ruhig an.

Hoi Willy ook hier is het maar 11 graden en vanochtend rond tienen een enorme hagelbui, met Kerst was het warmer, maar...het gaat weer opklaren. je hebt wel weer prachtige foto's. morgen hopen op wat zon, idd Max V. heeft het goed gedaan, Dalfsen heeft verloren van VOC, Jammer, nou jij morgen weer een fijne dag. en doe kalm an, anders moet Ria nu al op het vliegtuig stappen😉

Willemien 2016-05-15 19:38:44

Hey Willy, wat geweldig om jou te volgen en hele mooie foto's. Heel veel succes met de volgende etappe, maar....kalm an he !! Groetjes van nummer 38