Zondagsrust

Noorwegen, Langfjordbotn

Het is zondag vandaag en de dag om uit te rusten. Heb ik dus ook gedaan en alarm van de telefoon gewoon ingedrukt en keer omgedraaid. Was al 8 uur geweest dat ik weer wakker werd. Daarna in alle rust ontbijt genomen en de boel weer ingepakt. Wederom was het prima weer en dus gewoon in korte broek. Bij vertrek kwam ik Helen nog tegen van Ad die gisteren reageerden op mijn verslag. Bleken toch op zelfde camping te zitten als ik. Mooi dat je één van je volgers hier tegenkomt. Daarna op pad en omdat het vandaag korte etappe zou worden rustig aan. Dat veranderde na een 15 km toen het opeens omhoog ging. Had vooraf niet eens goed gekeken, maar bleek klim te zijn van 7 km en 6% stijging. Moest dus wel even nieuwe in het juiste ritme komen, maar dat ging goed en in een keer door naar boven. Dit keer geen vliegen om me heen maar wel mooi met mijn eigen schaduw, dus volop zon. In dat deel zag ik ook de eerste kudde rendieren maar geen tijd om foto te nemen. Boven aangekomen zat ik op 400 m hoogte en sneeuw lag overal nog. Daarna mooie afdaling, brede wegen en heb nieuw snelheidsrecord neergezet: 54,30 km. Dat was het nog niet wat klimmen betreft, na 20 km volgde nog 2e klim van 4 km tot 260 m hoog. Daar op de top maar even geluncht.
Weinig plekken met winkels en de enige die ik tegenkwam zaten dicht omdat het zondag is. Bij tankstation nog wel koffie kunnen krijgen. Rond 16 uur was ik bij de camping waar alles dicht zat. Wilde net bellen toen eigenaar kwam aangereden. Voor 150 kr kon ik plekje uitzoeken. De was inmiddels gedaan en zit nu buiten in de zon dit verslag te typen. Hoe mooi kan het zijn!!! Kan iedereen aanraden om, indien het mogelijk is, ook vroegtijdig te stoppen en genieten van de tijd.
Ook mooi dat oud collega's me nog volgen: groeten daar aan iedereen!
Vandaag maar 80 km gedaan en blijven er nog 320 over ongeveer. Morgen wordt weer uitdaging om een camping te vinden en nog weer lange klim voor de boeg. We zullen het meemaken. Tot later......

Succes met het laatste stuk. Ziet er inderdaad geweldig mooi uit daar. Geniet vanavond nog ff van de rust dan. 🍷

Erik & Carla 2018-06-17 18:25:37

Hi Willy, wat een belevenis en mooie reis! Super leuk om je reisverhalen te lezen! Op naar de Noorkaap! Goed hoor!

Tijmen, oud collega 2018-06-17 18:36:28

Prachtige verslagen leuk om te lezen. Zo knap van je dat je ook je ideeën en wensen uit voert. Maar dit is wel heel knap. Dat doen we je niet na. Succes je bent er bijna!

Willemien 2018-06-17 19:45:59

Leuk je vanmorgen even gezien gesproken te hebben. Waren bedt wel aardige klimmetjes toch vandaag. Succes verder nog. Ik blijf je volgen. Wij zijn nu in Tromsø Helene