Van alles wat maar.

Frankrijk, Lespinassière

Meestal zit ik overdag al beetje te denken waar mijn verhaal over zou gaan en welke titel ik geef.
Nou, vandaag was het beetje van alles wat. Situatie veranderde nogal in loop van de dag.
Allereerst niet zo goed geslapen, was warm in de tent maar in loop van de nacht koelde het wat af. Hoorde het ook al paar keer regenen. Weer op tijd wakker en was het droog. Bij weggaan nog even gecheckt bij receptie maar alles nog dicht. Dan maar gratis overnachting. Vrij snel begon eerste klim en wat ik gisteren nog niet door had: deze was niet steil maar wel flink aantal km lang, bijna 20. En saai, alleen maar door bossen, bijna geen uitzichten en geen enkel dorpje wat ik tegenkwam. Die saaiheid bleef hele dag wel zo en dorpjes: eigenlijk maar 1 waar ik meteen mijn voorraad heb aangevuld. Maar goed ook. Zo kwamen er nog paar colletjes. Bijna op de top van de laatste Côte begon het te regenen. Zag er al wel dreigend uit. Doorfietsen want was toch al nat maar toen begon het zo hard te plenzen dat ik schuilplek zocht. Geen bushokje dit keer maar toevallig net een boerderij met oude schuurdeur was open en ik naar binnen. En toen ging het een tijdje tekeer! Heb er bijna uur binnen gestaan, af en toe even wat minder maar begon zo weer. Onweerde ook nog. Regenjas maar keer uit tas gehaald en toen lucht opklaarde toch maar opgestapt. Werd al snel helemaal droog en besloten toch maar door te gaan tot Brusque waar camping of hotel zou zijn. Nou camping gesloten, hotel deur open maar niemand te vinden. Gebeld maar niet opgenomen. Verder gezocht en 3 km verder wel kamer gevonden. Kan alles mooi weer beetje opdrogen. Al met al dus wel latertje geworden met wel mooi aantal km. En de oplettende lezer zal gemerkt hebben dat ik vandaag over de helft van de route ben gekomen!! Kunnen nu dus aftellen................

Nog even reageren op opmerking Fritzl: ik denk dat de helm wat naar achteren staat omdat ik eerst zweet van voorhoofd veeg want zoals je zegt moet ik wel beetje toonbaar op de foto.😂. Maar zal er eens op gaan letten. En wat jou betreft kan je fiets ook gewoon pakken en gaan: route kan je ook in delen doen.
@ Thijs: bedankt voor de info over die brug . Morgen belangrijke dag dus op de Ventoux. Hopen op droog weer🌤

Aantal km: 118, volgens boekje nu op 2154 km. Aantal cols was 6 en 1 côte. Totaal cols staat nu op 56.
Dat was alles wel zo'n beetje, tot morgen.

Wat mooi dat je nu zo’n beetje op de helft bent, en dat er morgen een belangrijke dag is Geniet nog van deze avond en weer veel succes Voor morgen, we zullen aan je denken, we (spreken elkaar morgen)groetjes

Henk en Mariët 2023-06-13 22:59:32

Wat maak je een prachtige reis dit jaar! Leuk om via je verslagen en de mooie foto’s mee te genieten. Heel veel respect voor wat je iedere dag presteert! Je bent al op de helft, dus het aftellen kan beginnen! 🚲⛰️☀️

Marion 2023-06-13 23:00:52

👍

Jan 2023-06-14 06:15:11

Wat een geluk dat je nog een oude schuur vond waar je kon schuilen. Beter dan dat je kletsnat verder moest. Succes maar weer. @Mariet: Volgens mij had Thijs vandaag een belangrijke dag. Die kreeg de Ventoux. Willy is nog niet zover.