Aantrekkelijke prooi !!

Frankrijk, Dore-l'Église

Vandaag gaat alweer de 3e week in dat ik aan fietsen ben. Vannacht in prima hotel overnacht, vriendelijk personeel, goed eten en prima ontbijt. In tegenstelling tot thuis staat hier de zon meteen weer stralend te schijnen, eerst nog beetje fris want we zitten toch op 500m hoogte maar later vandaag werd de 30 gr wel weer gehaald volgens mij. Ik starte met nog kleine afdaling, maar vervolgens moest er weer geklommen worden. Niet zulke hele lange stukken, maar toch venijge klimmetjes omhoog. Echter de omgeving is hier echt schitterend: mooie vergezichten, dan weer stukje bos dus even schaduw en dat blijft zo doorgaan. Echt genieten ondanks afzien bij het klimmen. Heb maar weer paar foto's gemaakt. Na een eerste klim tot bijna 1000 m, volgde korte afdaling om vervolgens weer omhoog te gaan naar st. Piere. Jammer dat er hier zo weinig bankjes staan om even koffie te drinken dus zomaar in gras langs de weg. Vervolgens zou er lange afdaling volgen naar Ambert. Dat klopte inderdaad, lekker snelheid maken en de benen stil. Waar ik in de beklimming lastig gevallen werd door zwermen vliegen die denk ik op mijn luie zweet afkwamen, in de afdaling was het opeens wat anders. Voelde opeens wat op mijn achterhoofd, had geen tak of iets zien vallen. Vervolgens hoorde ik nog wat en bleek het een roofvogel te zijn, kon ik zien aan de schaduw, want had geen tijd om achterom te kijken. Ging met zo'n 35 km. naar beneden. Gelukkig door de afdaling was het snel voorbij en heb ik 'm ook niet meer gehoord.
In Ambert even de kathedraal bezocht waar men net het orgel aan testen was of stemmen, in elk geval boel lawaai. Verder heel donker dus geen foto's gemaakt.
laatste deel zou behoorlijk vlak zijn, maar dat viel nog wel weer tegen. Constant op en neer, maar kwam uiteindelijk in Doré l'Eglise. Bleek hotel gesloten op donderdag terwijl ik gereserveerd had. Bellen dus en jawel, ik kreeg een code en kon binnen. Vanaf 18 uur zou men aanwezig zijn en dat klopte.
Het is hier kleine herberg maar ziet er goed uit in een dorp van pakweg 15 huizen en natuurlijk een kerk.

vandaag 88 km op de teller, hoogste punt 1073 m en laagste 502.
Nog geen rustdag gepland, maar morgen een korte etappe van ruim 50 km en kom ik vlak voor le Pluy

Tjee wat een stiekemert die struisvogel...mooie foto's en vooral genieten. Succes.