de laatste campingplaats?

Duitsland, Fürstenau

Ja, waarschijnlijk wel. We naderen Nederland en met beetje goede benen zou morgen de finischlijn gehaald kunnen worden. Nou met die goede benen begon het vanmorgen trouwens nog niet. Leken wel loodzwaar en kreeg de gang er nog niet goed in. Of dat nou aan biertje lag dat ik gisteren van de buren kreeg weet ik niet, die smaakte wel goed in elk gevallen bij eigen gekookt pannetje macaroni. Ook prima geslapen en niet al te vroeg op want om 8 uur kon ik verse broodjes afhalen bij de receptie. Maar goed, bij de eerste konditorei maar gestopt en koffie besteld met een koek erbij. Later ging het inderdaad beter. Het weer was koud, geen zon en een 15 graden. Hoorde dat het thuis beter was met die zon, die hier eind van de middag nog keer tevoorschijn kwam. Ik had GPS route laten zoek tot ongeveer de grens bij Denekamp en die had hij deze keer gevonden via allerlei stille weggetjes, zelfs door bospaden en wegen die niet meer bestonden. Het ging richting Lingen langs het Mitteldalkanaal. Links van mij zag ik bergjes , meer in de buurt van Teuteburgerwald denk ik. Kwam ook boven Mettingen langs en ben nu geëindigd in Furstenau bij camping waar ik plekje heb aan leuk meer. En mooiste is dat er ook een restaurant/pizzeria bij is waar ik me een Benediktiner weisbier goed laat smaken. Totaal ondanks slecht begin toch nog 123 km gefietst. Morgen dus naar alle waarschijnlijkheid de laatste etappe.

"Hij is er bijna, hij is er bijna, maar nog niet helemaal" Laatste stuk, zet 'm op morgen en succes met de laatste kilometers!