Epiloog rondje Schotland

Nederland, IJmuiden

Ik ben weer thuis! 😀
Mijn rondje (nou zeg maar ronde) SCHOTLAND zit er op. 5 weken weggeweest, wat gaat dat toch nog snel. En gelukkig zonder problemen. Dat het af en toe regende, veel wind stond en dat het koud was, ja dat is wat je in SCHOTLAND kan verwachten. Maar je kan het ook van andere kant bekijken: wind in de rug is juist fijn, had ik veelal😏.
Heb nog nooit meegemaakt dat het van s 'morge ns vroeg tot s 'avonds laat regende, bovendien is dat ook weer goede reden om droog hotel of B&B op te zoeken. En koud, ja daar kun je wat extra voor aantrekken. Al met al is het me best goed bevallen ook al was ik met name eerste weken ook soms met gedachten ergens anders. Heb mooie dingen gezien, veel mooie natuur en dan met name de uitstapjes naar de vogeleilanden. En daar dan die leuke Puffins nog zien. Geweldig.

Heb vandaag toch maar deel met de trein gedaan. Overtocht verliep prima maar de afhandeling in IJmuiden verliep niet zo vlot. Stond op een dek dat als laatste aan de beurt was om eraf te gaan en dan stond er ook voor de douane ( ja, je komt van buiten de EU) nog weer flinke rij. Hierdoor was het al 10.45 uur voor ik weer op de fiets zat. Vandaar toch maar in Amsterdam op de trein gestapt naar Deventer. En weet je nog van mijn eerste dag op Centraal? Die lift die het niet deed! Nou de sticker zat er nog op: Buiten dienst! 😂😡🤬. Dus alles maar weer van fiets af, trappen op en daar weer oppakken. Maar verder ging het goed.
Vandaag op de teller 44 km wat het totaal van deze fietstocht brengt op 2740 km.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn verslagen. Tot volgend jaar! Waar de reis dan heengaat? Ik heb nog geen idee🤔

Wat een prachtige reis heb jij gemaakt en dat wij allemaal weer mogen mee genieten. Hele mooie foto's gemaakt 👋

André en Carla 2022-06-08 18:13:30

Wat mooi dat je er toch van genoten hebt ondanks dat je de eerste tijd de gedachten ergens anders had. Het was je toch gegund dat je de hele tocht in een keer af kon maken zonder onderbreking. Nu maar weer verder zien en hoop dat je eerst nog kunt nagenieten van de tocht. Bedankt voor de leuke verslagen en foto's.

Ria 2022-06-08 18:18:21

Mooi dat je weer zonder problemen thuis bent! Doe het je niet na. En natuurlijk op tijd weer voor het elshoffeest. We spreken elkaar binnenkort wel weer!

Patrick 2022-06-08 18:23:10

Welkom thuis, We hebben weer genoten van jou avontuur en die prachtige foto's.

Cisca 2022-06-08 18:23:43

Willie, bedankt voor jou verslagen , had bij het lezen het vakantie gevoel. Maar Schotland op de fiets zal het niet worden.

Jos 2022-06-08 18:40:18

Welkom terug, spreek je snel, mooie verhalen en foto's weer.

Edwin 2022-06-08 18:46:21

Bedankt voor je mooie reisverslag en foto's.

Helma 2022-06-08 18:48:51

Welkom thuis! De verhalen en foto's waren zeer de moeite waard. Misschien eens eem boekje maken met al jouw fietsbelevenissen! Tot gauw!

Wilfried 2022-06-08 20:01:14

Welkom thuis. In het natte Heeten. We hebben genoten van jou reis( verhalen ) Fijn dat jij ook genoten hebt

Jan en Ria 2022-06-08 20:40:22

👍

Jan 2022-06-09 08:13:55

Ik heb met veel plezier je verslag gevolgd. Ik heb precies dezelfde Santos-fiets, maar dan een rode. Ik heb een paar jaar terug een (kleine) trektocht door Ierland gemaakt (fiets mee in het vliegtuig). Dat was ook erg mooi. Maar na het lezen van je verslag krijg ik er zin in een nieuwe trektocht te gaan maken. Dan ook met een blog op pindata :-) Bedankt voor het mooie verslag en de foto's.

Johan Burger 2022-06-10 07:25:16

Fijn dat je genoten hebt. Wij hebben genoten van je verhalen en mooie foto's. Groet Herman en José