Rondkijken Helsinki en overtocht Duitsland.

Finland, Helsinki

Wegens probleem met verbinding wat later online kunnen zetten.

Gisteravond dus in de trein gestapt op weg naar Helsinki. Hele reis duurde rot vanochtend half zeven en heb wel wat geslapen maar niet echt veel. Telkens tussenstops en dus lawaai. Maar goed, dus vroeg in Helsinki en daar is alles nog rustig. Op de fiets heel rondje gemaakt langs haven en oude gebouwen. Is wel een stad die veel oude gebouwen heeft, maar er verder behoorlijk schoon uitziet. Doordat je fiets en allerlei spullen bjj je hebt ga je niet zomaar museum of rondrit per bus maken. Wel koffie genomen en de boodschappen weer aangevuld. Gisteravond had ik nog ticket gekocht voor de overtocht naar Travemunde bij Hamburg. Dat is echt de laatste ferry en dit op een groter cruiseschip waar verplicht slaapplek bij gereserveerd moet worden. Omdat de plek van vertrek buiten de stad ligt en het begon te regenen maar vroegtijdig vertrokken. Was nog bijna 15 km fietsen. Ingecheckt en ik zit nu met een Fin en een Rus op kamertje. De Rus spreekt geen engels dus lastig communiceren. Zelf zal ik tijdig in bed liggen denk ik of misschien nog even voetbal kijken. Hele overtochr duurt tot morgenavond en dan kan ik op camping terecht. Vervolg van de thuisreis ga ik morgen bekijken. Totaal toch nog 35 km gedaan.