Op naar Alpe d' Huez !

Frankrijk, L'Alpe d'Huez

Vandaag stond een echte touretappe op het programma. Nou ja, bijna dan. Allereerst weer prima geslapen, bleef hele nacht beetje miezeren en ook bij inpakken was het niet droog. Gelukkig was er nog overdekt bankje in de buurt waar ik meeste ingepakt heb en ook ontbijt kon nemen. Iets later dan normaal om 9 uur op de fiets , de laatste 5 km naar top van de Col de la Croix de Fer had ik voor de boeg. Zeer pittig en heb er ook ongeveer een uur over gedaan. Helaas weinig uitzicht en ook geen drukte op de top. Kiosk was wel open en paar koffie genomen om weer beetje op te warmen. Vervolgens een lange en mooie afdaling. Wel was het ontzettend koud. Gelukkig paar keer weer wat omhoog om even warm te worden. De route ging daarna over een soort tussenpas omhoog naar de beklimming van de Alpe d'Huez. Dat was wel een klim van 11 km tegen gemiddeld 7 %. In Villard Recunas 2 km voor top weer koffie kunnen drinken, daarna verder naar de top en kwam ik op de weg van de beklimming naar Alpe d' Huez. Zo hoefde ik niet de 21 bochten te halen die normaal is maar kwam ik bij bocht 6 op de klim ( bocht 21 zit onderaan). Nog maar paar te gaan dus, maar ook hier weer stukken van 9 a 10 %. In de Tour zie je ze zo omhoog klimmen, maar met bepakking toch stukje moeizamer. Helaas nog steeds mistig dus mooie vergezichten zijn er vandaag niet. Groot is dan de voldoening dat je ook deze overwonnen hebt. Natuurlijk foto gemaakt en dan op zoek naar een hotel. Niet zo makkelijk want het is een echt wintersportdorp en veel zit nu dicht. Gelukt en zit nu op kamer waar alles weer kan drogen. Als goed is komt er vanaf weekend weer beter weer met temperaturen tot 30 graden of meer. Mag ook wel keer.

Afstand vandaag een 54 km met in totaal een 1800 hoogtemeters gemaakt.
Nu wat eten met een welverdiend biertje denk ik🍺

Willy je bent een topper! 👍👋🏻 Succes met het vervolg.

Anneke 2021-07-15 20:04:48

Wat gaat ie goed daar in Franrijk , inderdaad mooie vergezichten. Je moet er wel flink voor trappen.!!! Succes !!!

Jan en Ria 2021-07-15 21:38:33

Mooie prestatie weer. Alweer een record wat je op kunt schrijven. Top🔝

Ria 2021-07-15 22:12:32

Wat een kanjer...en geen 20 meer. Zo knap! Succes en vooral genieten..

Willemien 2021-07-15 23:53:16

wat een prestatie weer, Top. Mooie foto's

odile 2021-07-16 08:20:04

Een mooie prestatie Willy!