Een late start.

Frankrijk, Vercoiran

Ja, vandaag was ik laat op pad en dat had ook z'n reden. Vannacht slecht geslapen en wel aantal keren uit geweest naar toilet. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of gedronken. Dat begon eigenlijk gistermiddag al, ook toen moest ik al paar keer. En als er dan geen toilet in de buurt is, duik je de struiken maar in á la Tom Dumoilin. En mijn voorraad toiletpapier was inmiddels bijna op, ook al omdat meeste campings dat niet standaard hebben hangen. Dus eerst naar de winkel die niet zo vroeg open was. En je kan daar geen 1 of 2 rol kopen, maar pak van 6. Dat past nog net in de tas, je kan beter 4 rol teveel hebben dan 1 velletje te weinig.
Dus pas na 9 uur op de fiets, voelde me nog niet erg lekker maar vooruit. Rustig beginnen met een klim van 8 km, 600 m hoger naar een col met de macabere naam: Col De L'Homme Mort. Zo moeilijk was het ook nog niet, alleen beetje lang. Daarna kwamen er vandaag nog aantal kleinere côte's die wel te doen waren. Voelde me ook steeds beter worden al had ik nog weinig gegeten. Had wel vanmorgen aantal toetjes yoghurt gekocht en er daarvan in loop der dag wat van opgegeten.
In Ferrassieres was terras open en zaten al aantal wielrenners aan de koffie. Bleken ook Nederlanders uit Westland die hier aantal dagen zijn en de Mont Ventoux ook willen doen. Even gekletst en toen gingen die verder. Omgeving is prachtig, veel lavendel die begint te bloeien. Uiteindelijk arriveer ik net na 18 uur bij de camping in Manosque, had vanmorgen nog niet gedacht dat ik die zou halen en eerder zou moeten stoppen. Dus toch nog een productieve dag geworden. Nu voorzichtig wat meer eten en kijken of morgen alles weer prima is.
Het weer blijft hier prima al worden deze dagen ook hier wel weer buien verwacht.
Vandaag op teller: 101 km, 3 cols, 5 côte's

Tot morgen. maar weer.

Willy, ik blijf het verbazend vinden dat je die cols op raakt met volle bepakking! Heel wat wielertoeristen zouden afhaken als ze jouw fiets alleen maar zien. Nog heel veel plezier met het vervolg van de tocht -:)

William 2023-06-19 20:33:58

Prachtig die lavendel👌en je hebt een verstandig lichaam. Die gewoon zegt. Wissink doe effe henig an. Die Mont Ventoux is er niet zo maar één! 😉 ie bint gin 20 meer mien jong...😜Succes maar weer..👍

Willemien 2023-06-19 20:34:49

toch ge haalt vandaag en mooie fotos en succes verder groetjes.

diny 2023-06-19 21:38:01

Wat heb je dat mooi gezegd Willemien. Hij is zeker geen 20 meer. Maar knap dat je dit vandaag dan nog gefietst hebt. Je kunt ook een dag gaan uitrusten. Dat vindt het lichaam ook wel fijn denk ik. 😉 Groetjes maar weer.

Ria. 2023-06-19 22:43:27

Wel gevaarlijk ⚠️ als je de wind moet laten 🤨

Eric 2023-06-19 23:26:47

👍

Jan 2023-06-20 05:45:14

Hoi Willie, wat knap hoor, ondanks dat het even minder met je ging heb je het toch weer gefikst, hopelijk gaat het vandaag goed met je, sterkte vandaag, groetjes uit Raalte

Henk en Mariët 2023-06-20 07:31:32

Bonjour Willie, Je mag dan geen 20 meer zijn maar wel ruim 3x20 dus ben je DRIE keer zo goed áls vroegûh en dat lezen wij iedere dag weer. Chapeau om in de Franse sferen te blijven 😉