De wereld van de JET SET

Frankrijk, Nice

Ook vannacht weer goed geslapen en ik hoefde geen schaapjes te tellen Willemien o in slaap te vallen. Dat gaat vanzelf, hoewel het wel erg warm was in de tent.
Stond beetje wind en daardoor was alles mooi droop. De zon was er weer en lijkt een stralende dag te worden. Rond half negen de fiets weer in beweging gezet en dat ging nog steeds in volle vaart omlaag en wind mee. Eerste dorpje brood gehaald want dat was op. Daarna verder richting Middellandse zee die ik bereikte rond 10 uur in Saint Laurent du Var. Was nog vrij rustig hier en ik heb daar mijn stokbrood lekker opgegeten. Vliegtuigen stijgen op en landen hier vlakbij aan zee. Daarna verder fiets en richting Nice waar het steeds drukker wordt. Hier is het een en al toerisme, badgasten aan zee en in straatje ernaast terrassen vol met klein marktje. Wat fruit meegenomen want dat gaat er wel in, het is inmiddels wel 30 graden of meer.
Gisteravond had ik informatie opgevraagd over treinreis weer stuk richting Nederland. Krijg antwoord dat het vanaf Nice kan in 2 dagen via Italië. Maar ik besluit dat iets aan te passen: Ventimiglia station in Italië waar ik zou moeten overstappen is niet zover en hoef ik niet vandaag hier in Nice te blijven. Beetje rondkijken is goed, maar zwembroek had ik toch niet bij me dus de zee in ging het ook niet worden. De route daarheen was niet al te moeilijk, de zee volgen in oostelijke richting. En dan kom je langs allerlei boulevards met prachtige optrekjes, de mooiste auto's zie je voorbij gaan, Ferrari's te kust en te keur en allerlei andere mooie sportauto's. En niet te vergeten de jachten die in het water liggen . Echt de wereld van de welgestelden. Zo kwam ik ook door Monaco en pak je uiteraard stukje van het circuit mee, langs de haven en door de tunnel.
Toch moet er ook af en toe nog geklommen worden want ook hier is het nergens echt vlak en met de brandende zon niet altijd even prettig. Maar ik nader Italië en mag gewoon doorfietsen. Weer een ander land bereikt zonder enige controle. Hier is het stuk rustiger. Ventimiglia is niet ver en camping ligt in de stad dicht bij treinstation. Mooi plekje onder bomen in de schaduw! Hier merk je wel meteen verschil met Frankrijk: overnachting is iets duurder maar alles is wel perfect voor elkaar. Mooie doucheruimte met meerdere douches en toiletten. En dat voor 20 euro, waar ook nog de service van de dame bij zat om mijn treintickets die ik inmiddels per email had ontvangen uit te printen. Goed geregeld hier.
Morgen dus eerste dag met treinreis naar Lugano en daarna dag later naar Osnabrück in Duitsland. Laatste stukje fiets ik dan wel weer.
Vandaag denk ik een 75 km gefietst.

Prachtig daar, fijne terugtocht met trein en fiets

Edwin 2021-07-20 21:51:19

Wat prachtig Willy. Fijn dat je niet hoeft te tellen😉na zoveel klimmen willen de beentjes wel rusten. Succes maar weer!

Willemien 2021-07-20 23:11:59

Buon giorno Willy, Je hebt het maar weer mooi gedaan op de fiets en ik vind dat jij de bolletjestrui wel verdiend hebt! Een goede terugreis.