Overleven

Frankrijk, Clermont-l'Hérault

Moest even denken welke totel ik deze etappe zou geven, maar ik denk dat dit wel aardig goed past. Het was een dag om te overleven. Vanmorgen liet mevrouw van B&B de krant zien en de omgeving waar ik zit is heetste plek van Frankrijk. Zou hier vandaag 36 tot 38 graden worden. Krant waarschuwde ook vooral wandelaars en of er nu al mensen bezweken waren kon ik niet zo gauw opmerken. Dat beloofde dus wat. Had gisteren al moeite om een onderdak te vinden voor vandaag en zou toch rit van ruim 80 km worden. Op tijd weg dus en voldoende water mee. Bij eerste winkel meteen wat brood gekocht en extra fles water, want eerste bidon was al weer leeg. Rit ging eerst naa st. Hyppolyte du Fort, wat een aardige klim was. Landschap nog steeds even dor en droog, bijna alle riviertjes stonden droog. Daarna daalden we wat af en in Cause de la Salle was er keuze tussen 2 routes: via dal van de L'Herault of via het mooie dal van Val de Buèges. 2e zou stuk mooier zijn maar ook heel stuk zwaarder. Nou, danweet ne het wel als de auteur dat zegt, bovendien ook 10 km meer. Hou wel van uitdagingen maar niet met deze temperaturen. Ook via dal van de L'Herault moest er nog flink geklommen worden en dat zonder bomen die wat schaduw konden geven, heel af en toe maar dan wel beetje links van de weg fietsen. Na een moeilijke afdaling met scherpe bochten en los grind kwam ik bij de rivier en daar werd het vlakker. In St. Guilhem gestopt, eigenlijk eerste toeristenplaatsje dat ik tegenkom. Was er ondanks hitte nog vrij druk. Daar wat water ingeslagen en even rondgekeken. Daarna verder naar Clermont L'herault waar ik nu in hotel zit, gelukkig met airco op de kamer.
Ondanks de hitte valt het me nog mee, ben niet zo kapot als die dag in de Ardennen.
Afstand was nog 89 km, 803 hoogte meters en 869 dalen. Ik zoek nu voor morgen iets dichterbij want het blijft warm.

Dan heb je vandaag wel een lekker ijsje verdiend. Spanje is in zicht, kan je daar wel een siësta houden. Groetjes

Edwin 2017-06-13 20:55:43

Knap hoor met die hitte, mooie foto's, veel succes!!

Willemien 2017-06-13 21:47:00

Volgend jaar maar richting Denemarken :)