De col de la Sinne is me niet goed gezind!

Frankrijk, Soleilhas

Ik wist dat het zware dag zou worden maar dat was het zeker! Stonden nogal wat hoogtemeters op programma met aantal cols. Dit paste zo beter ivm eerste Alpen col die morgen zal komen en anders ik hier 2 dagen over zou moeten doen. Begon al vrij snel naar de Col de St. Barnabé. Wel door nog steeds prachtige omgeving. Daarna 2 cols rood omlijnd in boekje, betekent steile stukken! Gelukkig vallen daar de hoogtemeters nog wel mee. Wel had ik daar last van een of andere Renault Alphine club die ook tochtje had uitgezet over deze slingerwegen en proberen zo snel mogelijk de top te halen. Je hoort ze van ver al aankomen en als ze dan opeens zo'n stomme fietser tegenkomen, moeten ze in de remmen. Balen natuurlijk en er zo snel mogelijk langs. 1x ging maar net goed. Uiteindelijk deze 2 cols nog wel vrij makkelijk behaald. In Entrevaux koffie gedronken en wat boodschappen gedaan, banaan en perzik gaat er altijd in. Werd nog afgeblaft door mevrouw omdat ik flesje cola uit pak van 4 had gehaald . Dat mocht niet en ik moest maar blikje kopen. (Is voor mij niet zo handig want die moet meteen leeg). En daarna kwam de Col de la Sinne, 12 km klimmen naar 1100 m hoger. En dat met meestal stijgingspercentage van 10 % of hoger. Merkte dat het moeizaam ging en moest ook regelmatig even stoppen. Deze klote berg is nog slimmer dan Mont Ventoux terwijl hier maar index van 6.0 voor staat. Komt misschien omdat ik al nodige klimwerk had gedaan. Ook verder geen rustpunten, alleen 4 km voor de top plaatsje Pierlas. Heb nog gekeken of daar kamer vrij was maar helaas. Dus toch maar verder zwoegen. Heb de top gehaald maar vraag niet hoe. Dan komt natuurlijk wel mooie afdaling van ongeveer 15km. Nog wel opletten want smalle slechte weg. Omgeving wel prachtig aan deze kant van top. Uiteindelijk beneden nog 6km verder naar St Faveur sur Tinee. Zou camping zijn maar meteen bij hotel gestopt en gevraagd naar kamer. Die was er gelukkig dus nu bijkomen. En na een lekkere douche voel je je meteen al stuk beter. Eerst gegeten, toen slechte verbinding en dus laat verslag. Heb maar aantal foto's bijgevoegd, heb er veel meer gemaakt.
Op de teller vandaag 105 km, 4 cols, totaal nu 78. Mijn teller staat nu Op ruim 3000, volgens boekje nu 2908.
Tot morgen maar weer.

O ja: vandaag 5jaar geleden stond ik op de Noordkaap!!

Dikke duim !!!

William 2023-06-21 22:31:37

Respect Willy en wederom prachtige omgeving!

Sanne 2023-06-21 22:42:47

Petje af voor jou dat je dit ondanks tegenslag toch weer geflikt hebt. Knap gedaan. Hopen dat je morgen niet zo hoeft te klimmen. Succes maar weer.

Ria. 2023-06-21 23:00:57

👍

Jan 2023-06-21 23:02:56

Die klote berg heb je maar mooi gehad. Met respect voor jou prestatie. En de omgeving maakt het verschil 💪

Jan en Ria 2023-06-21 23:09:00

Knap hoor...doe maar henig an..prachtige foto's. 👍👌🚲

Willemien 2023-06-21 23:16:56

Heb je zó de hele dag( weken) al moeten zwoegen, gunnen ze jou nog niet eens één flesje cola. Verdorie! Maar zo te lezen drink je ook niet erg veel. Wel goed voor jezelf zorgen hoor. Maar petje af. Succes👊💪🍀

Mariska 2023-06-22 09:12:36

Zo Willie, wel een hel zware dag gehad hè? En dan nog van alles meegemaakt, ook nog iets met de cola, wat een toestand om niks, wij nemen een grote pet voor je af, voor alles wat je daar doet, veel succes verder, groetjes