Over de Passo di Raticosa en Passo di Futa (dag 23)

Italië, Santa Lucia

Vervolg passo

Het klimmen gaat hier net wat anders dan de Alpen, daar had je bij de Rechsenpas 11 bochten en kon je in 1 ritme naar boven. Hier zijn het allemaal kortere stukjes, ontelbare bochten en soms weer kort iets dalen om meteen weer omhoog te gaan. Bij foto's zit afbeelding van de hoogtes. Paar stukken van 7 en 8% die voel je wel in de benen. In loiano eerste koffiestop en wat drinken ingeslagen. Kreeg daar gezelschap van een hagedis op het bankje. Dan weer verder, op naar de top, vaak voorbij gescheurd door motorrijders die zich uitleven in de bochten. Ook een Ferrari die z'n banden nog eens wil testen, wel lekker geluidje!
Na veel zwoegen de eerste pas bereikt, weinig te beleven daar, wel veel wind. Meteen maar verder gegaan, na eerst een afdaling weer opnieuw beginnen. Kost menig zweetdruppel maar ook deze weer gehaald. Kom eigenlijk nog vrij vroeg bij de bestemming aan waar de eigenaar al staat te zwaaien. Hier begint het echte handen en voetenwerk want meneer spreekt geen Engels, af en toe woordje Frans. Ook niet zo'n luxe als gisteren, hoewel hier wel voor eerst een zwembad bij is. Daar maar geen gebruik van gemaakt. Helaas dus ook geen wifi aanwezig.
Het was dus hard werken vandaag, ( Frits: oefen nog maar een paar keer in Limburg) maar geeft weer veel voldoening dat je het eigenlijk zonder problemen hebt gehaald. Totaal vandaag 66 km, 1331m omhoog en 835 omlaag. Morgen verder in de afdaling naar Firenze (Florence).

Vandaag zeg maar de Koninginnerit van deze tour. Klimmen in de Apennijnnen over 2 passen van ruim 900m hoog. Behoorlijke tegenwind maar wel lekker weer. Hard werken dus😅
Bij aankomst is alles beetje sober vergeleken met gisteren en dus ook geen internet. 😢
Daarom dit korte verslag, rest volgt morgen. Tenzij daar ook geen wifi is

Petje af voor je prestatie en ook mooie foto.s succes verder Gemma