Hoeveel lawaai maken krekels?

Frankrijk, Villesèque-des-Corbières

Dat zou een goede kwisvraag kunnen zijn. Ik weet in elk geval een heleboel, het krekelt me nu nog in de oren. Bijna de hele dag door hoor je ze, behalve als je even stukje geen bomen dichtbij hebt. Net of je onder een boom zit vol met spreeuwen die tekeer gaan. Je zou er gek van worden als je daarbij woont.
de dag begon trouwens weer prima, uitgebreid ontbijt, nog 2 andere gasten aan tafel uit de Vogezen, dus was weer beetje Frans, Duits en Engels door elkaar heen. Het weer was nog zelfde, zon en warm, hoewel er rechts aan de lucht toch paar donderkoppen zaten. Die waren trouwens snel verdwenen en in de loop van de dag ging het wel weer richting de 35 graden. Déviation was trouwens ook een bordje dat ik in begin te vaak tegenkwam: omleiding dus en ja de vervolgbordjes ontbraken natuurlijk. Met GPS kom je natuurlijk wel weer op de route, maar als je dan opeens voor snelweg komt waar je volgens route rechtdoor moet heb je weer een probleem. Ook nergens bordjes dat je niet mag fietsen. Die middengeleider was maar paar honderd meter, dus toch maar gokken, daar op rustig moment naar de overkant en dan snel terug om daar de weg te vervolgen. Bij bakker maar weer stokbrood gekocht en fles water, want die was wel nodig. Het landschap staat vol wijngaarden en soms wat graanvelden en verder is het droge dorre bende. In middag nog paar aardige klimmetjes gehad en kom je door dorpjes waar echt niets te krijgen is. Ik zit nu bij hotel Auberge du chateau de Bonnafous, buiten op terras waar aardig verfrissend windje staat. Zon is ook beetje weg en wat wolken. Van mij mag er een bui vallen. B&B 's hier in de buurt zaten allemaal vol, maar dit hotel schijnt volgens boekje een heel goede keuken te hebben voor een schappelijke prijs. We zullen het straks zien.
vandaag 78 km op teller, 549 hoogtemeters gehad.
we naderen de pyreneeën waar ik nog keer tot 700m hoog moet om Spanje te bereiken.

We hebben wel krekelwater en voer in de aanbieding misschien houden ze zich dan wel stil