Viva Espana !!

Spanje, Catalonië

Vandaag inderdaad Spanje bereikt. Of eigenlijk moet ik zeggen Catalunya want staat hier allemaal op de borden. Maar dat ging nog niet vanzelf want ik moest ergens een col over door de Pyreneeën, volgens boekje via heel rustig weggetje. Zoals gewoonlijk was ik weer rond 8.30 klaar voor vertrek. Extra water mee want die zon blijft maar meegaan. Eerst al een klim naar Llauro tot zo'n 300 meter hoog om dan weer af te dalen naar 100 meter. Beetje jammer maar helaas. In Maureillas eerst weer koffie gedronken voor de volgende klim naar 700 meter. Gelukkig was grootste deel wel in de schaduw van de bomen en daardoor viel warmte nog mee. Ik moest het nog steeds zonder route op GPS doen en daardoor was met name laatste deel wat lastig. Hierdoor wel weer km verkeerd geklommen, maar ala, we zijn er weer gekomen. De gransovergang stelt niks voor, hoewel: laatste stuk Franse zijde keien en stenen en dan aan Spaanse kant: opeens mooi asfalt! Kunnen die Fransen toch nog iets van leren. In afdaling had ik best een snelheidsrecord kunnen halen, maar heb maar rustig aan gedaan. Rond de 40 is hard genoeg. Landschap aan Spaanse kant is wel wat anders, fietste ook groot deel door gebied waar denk ik 1 of 2 jaar geleden bosbrand is geweest. Alles vrij kaal en soms zag je nog half verbrande bomen. Zou zo weer kunnen gebeuren want het is hier gort droog. Hier ook weing schaduw, dus zon brandde er weer goed op. Op zoek naar wat drinken maar eerste dorpje niks te vinden, dan maar volgende en ja, daar was terras. Valt meteen op dat Spanje goedkoper is. Blikje ice-tea in Frankrijk 2,50 was hier maar 1,60, met ijs. Nog geen citroen erbij.
overnachtingsadres was even zoeken maar met hulp van google maps weer gevonden. Aardige mevrouw die beetje engels praat. Van heerlijke douche genoten en net wat gegeten. Ook dat is weer wennen, hier gaan ze pas na negenuur wat eten. We zijn er bijna!
Vandaag 76 km, maximaal hoog was 810 m en minimum was 71m. Hoogtemeters 1363 en dalen 1397.

Willy, succes met het laatste stuk. Knap gedaan.

Erik & Carla 2017-06-17 22:13:43

Ole!

Michiel 2017-06-17 22:16:29

Wat een heerlijke Blauwe lucht!! geniet er nog maar van, Succes verder.

Willemien 2017-06-17 22:27:37

jeetje wat ver en wat knap en dan te bedenken dat wij dit eind september met de auto gaan doen. Succes nog verder en geniet