Bruggen

Frankrijk, Saint-Roman de Tousque

Eerst nog even terug naar gisteravond. Om half acht konden we aan tafel. Verschillende groepen waren er, totaal zo'n 20 personen. En de kokkin had een prima maaltijd bereid. Begon met grote pan goed gevulde groentesoep. Plakjes worst, wildzwijn paté, salade, omeletje, aardappelen met wildzwijn, kaasplankje en toetje na. En overal natuurlijk stokbrood bij en glas wijn. Wat wil je nog meer 😋. Ik had meer dan genoeg gehad. Kon goed slapen daarop.
Dan de bruggen. Vanmorgen zoals gewoonlijk weer vroeg op, alles inpakken en rond half 8 weer fietsen. Ging eerst vooral berg af, mooie omgeving en zon ook weer vroeg aanwezig. Overal stond nog aangegeven : route barree wegens de kapotte brug. Maar ik wist van Thijs en Edwin al dat die de fiets er langs/over getild hadden en verder konden. Moest ik ook kunnen al is mijn fiets natuurlijk wel zwaarder. Aangekomen inderdaad brug kapot, niemand aanwezig. Zo komt ie ook niet klaar. Ik alle tassen van de fiets, die overdragen naar overkant en als laatste mijn fiets. Zo geklaard en kan weer verder😀. Zo zijn er allerlei soorten bruggen, alleen die kapotte heb je niet veel aan. (Zie verder paar foto's).
Vandaag minder cols op programma, alleen de eerste was pittig maar wel te doen. Daarna nog 2 kleintjes en kwam ik in Lasalle net rond de middag. Tijd voor lunch op terras. Duurde even maar lekkere salade gegeten. Vanmiddag ook nog 2 kleine cols en daarna werd het vlakker, landschap veranderde ook en kwam weer tussen de wijngaarden. Wel werd het behoorlijk warm , denk ook wel rond de 30 gr. Regelmatig drinken dus en wat eten. Ik had 2 campings op het oog na ongeveer 100 km. Heb de eerste maar genomen, vlak aan de route. Mooie camping alleen jammer dat er geen eten te krijgen is. Misschien fiets ik nog even terug naar dorp.
Op teller vandaag 110 km, 4 cols kan ik doorstrepen en 2 côte's.
Morgen etappe naar Bedoin aan de voet van de Mont Ventoux die dan zondag aan de beurt is. Niet de meest ideale dag want dan zal het wel druk zijn daar. Gaan we zien. Eerst morgen nog. Tot dan.

Wat een geluk dat je ook over deze brug kon. Scheelt dat je wist dat die andere twee er ook overheen gekomen zijn. De lavendel bloeit inderdaad mooi. Zal een heel mooi gezicht zijn zo'n akker vol. De viooltjes eet je al op zo te zien. Succes maar weer.

Ria 2023-06-16 20:08:33

Ha Willy, goed om te horen dat het is gelukt met de brug! En straks veel succes met de Ventoux

Thijs 2023-06-16 22:31:07

Weer een heel mooi verhaal, en mooi om te horen dat het gelukt is met die brug, en o ja heel lekker gegeten, dat is wat waard als je zoveel energie verbruikt, ik zou zeggen tot morgen , dan( spreken) we elkaar vast wel weer, veel succes

Henk en Mariët 2023-06-16 22:39:43

Wat een prestaties elke dag Willy! En die plaatjes heel gaaf🤩 succes morgen!