Weer naar vaste land van Schotland

Verenigd Koninkrijk, Callanish

Vandaag begonnen met een uitgebreid ontbijt in een oude woonkamer. Sandy is een goede gastheer die alles goed geregeld heeft. Overigens heel goed geslapen in groot bed waarin je heel eind wegzakt. Normaal heb ik liever hard bed, maar desondanks goed geslapen. Weer ziet er twijfelachtig uit: veel wind weer en af en toe miezerregentje. Vandaag wil ik weer de boot naar vaste land van Schotland halen die om 2 uur gaat. Heb dus nog de tijd om naar Callanish te fietsen waar standing stones moeten staan. Om 9 uur op de fiets, wind mee. Alweer! Het deel Lewis is weer veenachtig gebied, kaal en heel af en toe beetje bos. Verder alleen maar schapen. De stones staan er inderdaad nog op een heuvel en in kleine kring. Dat is het verder daar niks te beleven. Verder naar Stornoway of zoals ze in het Gaelisch aangeven: Steórnabhagh.
De laatste 10 km gaat via mooi stil binnenweggetje waar me een enkele auto en paar fietsers tegemoet komen. Rond 12 uur was ik in Stornoway. Eerst maar weer paar boodschappen gehaald en dan naar de terminal voor kaartje. Gelukkig is er ruimte om te wachten want waait nog steeds en temperatuur denk ik hooguit 14 graden. Wanneer de boot er is da verbaas je me nog steeds hoeveel auto's daarop meekunnen. Fietsers helaas weer als laatste. Aan boord is verder van alles te krijgen tot uitgebreide maaltijd toe. Overtocht duurt dan ook 2 1/2 uur. Aangekomen in Ullapool op zoek naar camping, fiets eerst nog verkeerd maar uiteindelijk blijkt die dicht bij de aankomstplek te liggen. Ruime camping met veel campers en groot grasveld waar ik tent ergens mag opzetten. Wat opvalt is dat temperatuur stuk hogwr ia wn zonnetje er is.
Voor eten op zoek naar plek in stadje. Eerste restaurant helemaal vol, verder op zoek en kom stuk verder in een pub terecht waar wel tafel vrij is ondanks dat het er druk is. Eters en drinkers alles door elkaar, veel lawaai, grote glazen bier (allerlei soorten), echt gezellig. Daar zit ik dan ook alleen tussen en tik tussen eten door dit verslag.
Zometeen neem ik nog wel een pint 🍺🍺🍺
Vandaag door de overtocht maar 62 km op de teller.

Dan is het hier een stuk warmer. Mooie omgeving hoor. Succes verder.

Ria 2022-05-18 21:31:37

Prachtige omgeving! En geniet van de 🍺🍺🍺

Sanne 2022-05-18 21:43:39

Eet smakelijk en proost!

Anne 2022-05-18 22:23:08

Alle Schotten zitten vanavond en het weekend voetbal te kijken, 2 finales te spelen, nu de Europacup en het weeken de Schotse FA cup. Veel fietsplezier daar, hier nog steeds warm morgen kans op buien

Edwin 2022-05-18 22:25:20

Kom net terug van 13 met de recreanten even geborreld. Een heerlijke avond. Maar in z'n Schotse pub is er ook van alles te beleven. Succes maar weer.

Willemien 2022-05-18 23:00:07

👍

Jan Oosterlaar 2022-05-19 08:07:45

Klinkt als een geslaagde dag met een gezellig einde. Succes weer vandaag!

Vera 2022-05-19 10:23:13

De Schotten zullen niet blij geweest zijn ze hebben verloren.😥