Dag 5: Een dag met 2 gezichten.

Duitsland, Lorsch

Vanochtend wakker geworden met een stralende zon in de kamer. Kijkend naar buiten is de straat wel nat en heeft het schijnbaar geregend. Niets van gehoord en dus goed geslapen. Bij ontbijt een praatje gemaakt met andere kamerbewoner en daardoor iets later vertrokken voor de volgende etappe. In een heerlijk zonnetje, wind beetje mee richting Bingen. Daar maar eens koffie gedronken en centrum verkend. Moet je dus wel omhoog van de oever af en kom bij Burg Klopp, een oude burcht dat dienst doet als stadhuis. De ambtenaar heeft het druk gehad want 2 bruidsparen zijn buiten foto's aan het maken. Van het hier heb je mooi uitzicht over de Rhein. Na Bingen verlaten we de rijn een beetje en krijg je iets opener landschap. Het wordt broeierig warm en een tijdje later blijkt dat de zon beetje verdwijnt en het achter mij donkerder begint te worden. Een paar eerste druppels vallen en worden er meer. Dan toch maar de regenjas tevoorschijn halen. Maar goed ook want even later hoor ik de eerste donderslagen. Gelukkig dicht bij dorpje en snel die kant op, de eerste bushalte binnengevlucht. Wat eerst paar druppels waren wordt een echte hoosbui en barst onweer los. Denk wel ruim uur daar te hebben gewacht voor onweer beetje over was, maar het bleef nog druppelen. Moest nog wel een 40 km voor de overnachting. Toch maar verder gaan ondanks dat het soms aardig plensde. Door het wachten was het onderhand 18.30 uur toen ik over was. Eigenaar b&b gebeld die even later toegang tot kamertje gaf. Geen uitgebreide b&b maar in elk geval een warme douche om weer bij te komen. Zo zie je maar dat een dag sralend kan beginnen en toch in mineur kan eindigen. Nu Is het weer droog maar nog geen berichten voor morgen gehoord, wordt wel kouder volgens mij.
Vandaag toch nog 130 km weggetrapt en totaal staat nu op 580.
Straks maar eens kijken waar ik morgen zal eindigen.

Hier is het nog warm en droog en iets minder wind dan gisteren.

betsie 2016-05-13 21:31:09

hier nu wel koude maar nog steeds droog.hopen datje morgen droog weer hebt.

diny 2016-05-13 21:49:20

Mooie foto's Willy leuk om je verhalen te lezen. Succes verder.

Wilma Tepperik 2016-05-13 21:53:15

Was dat ook de bedoeling dat je zo ver fietste vandaag.

Ria 2016-05-13 22:41:15

He Willy Geen koffie en gebak in de bushalte ?neem aan dat je wel ergens een klein flesje in je fietstas hebt gedaan. Neem er maar een. En morgen gezond weer op. Lekker slapen vannacht. Kop int kussen. Het gat in't stro dan slaop of zo. Morgen een mooie droge dag!!!

willemien 2016-05-13 22:51:12

Hoi Willy, Je trapt er nog aardig op los. Mooie foto's wat we tot nu toe zien. Jammer van de regen vandaag, hopelijk krijg je niet te veel van dit soort dagen. Wij wensen jou nog vele mooie fietsmomenten met op tijd een biertje of wijntje.

Marcel en Cisca 2016-05-13 23:51:20

Al vast even een reactie: ja ik had deze afstand ook gepland. Maar vooraf de regen niet ingeschat. Vandaag zou Bad Wimpfel gehaald worden maar of dat doorgaat is nog even kijken. Het is nu in elk geval droog een beetje zon tussen wolken door. Maar weer kieken wat wordt. Tot later.

Willy 2016-05-14 07:58:36

Hallo Willy, Je bent niet van suiker. Heel veel succes vandaag. Wij volgen je op de voet. Groetjes uit Heeten met een klein beetje zon. Mooie foto's trouwens.