De treinreis naar Basel

Zwitserland, Basel

Vandaag is dan de eerste dag en die ging voornamelijk over het spoor met de Deutsche Bahn. Goed 7 uur vertrokken op de fiets naar Deventer, lekker stukje om er even in te komen. Op station even zoeken waar de fiets ingeladen kon worden want dat kan maar in 1 coupé en die zit altijd vooraan of achteraan, in dit geval dus vooraan. Inladen ging ook vrij gemakkelijk en zitplaats was ook gereserveerd. Het mondkapje moest ook weer op, in Duitse trein een ffp2 masker, best lastig als je daar een hele dag mee op loopt. Reis verliep in begin prima en rond 11 uur was ik in Hannover waar ik moest overstappen. Zat ruim uur tussen tot volgende trein dus nog even een rondje gefietst door centrum. Terug in station bleek dat volgende trein vertraging had van 25 minuten. Nog even geduld dus. Toen ie arriveerde had ik weer de juiste plek gevonden en waren er nog veel meer fietsers aanwezig maar echt druk was het niet in de coupé. Via verschillende tussenstops kwam ik rond 19 uur in Basel aan. Vanmiddag had ik al gebeld naar een camping en daar was plek genoeg, deze bevond zich een 13 km buiten Basel. Als receptie dicht zat, kon ik gewoon plek zoeken. Dat bleek inderdaad zo en maar plekje gezocht aan de Rijn. Opzetten van de tent was ook zo geregeld. Nu beetje rondkijken en dit verslag schrijven. Vandaag was zonnige dag maar morgen zou het wel eens een regendag kunnen worden. Dat zien we dan ook wel weer.

Willy wij wensen jou veel succes.

Cisca Logtenberg 2021-07-07 21:46:24

Nou dat is ...een goed begin...is het halve..Succes!

Willemien 2021-07-07 21:51:40

Is alvast een goed begin! Wij zijn ooit door Zwitserland via Biels en Frutigen de pas over gestoken met een stukje autotrein, dat moest! Via het Rhône dal naar de Simplonpas door naar Italië. Nu zijn we ook onderweg vanaf Sittard via de Vennbaan door Luxemburg, Duitsland via de Saar ondertussen net in de Elsace beland. 5 landen, 500 km.

heleen van wijnen 2021-07-07 22:15:52

Begin is er, nu kan de tocht beginnen, veel fietsplezier de komende dagen.

Edwin 2021-07-07 22:35:41

gaaf Willy, veel reisplezier en ik reis graag met je mee. Good luck, zullen zware stukken tussen zitten met die hoge bergen !