Expeditie voltooid: 27 juni 17.28 uur.

Nederland, Heeten

6 weken geleden begonnen aan deze expeditie en nu is dan de finishlijn gehaald. Bijzonder en toch beetje raar gevoel. Weer thuis, morgen niet meer op tijd op , alles inpakken en weer verder. Nee, gewoon rustig aan, misschien wat uitslapen. Moe? nee, niet bepaald, denk dat ik komende dagen meer vermoeidheid zal ervaren dan afgelopen weken toen ik in bepaald patroon leefde. Even nog over de laatste etappe: vanmorgen weer keer wakker met de zon op de tent, al vroeg was die er en zag je de dauw over het meertje trekken. laatste keer tent inpakken, alles in de tas en fietsen maar. Tot de grens zou het nog een zeventig km zijn. Via Lingen en Uelsen ben ik even naar Itterbeck gefietst waar ik bij kennel: Of the first Triangle ben langs gegaan. Daar is dag voor mijn vertrek nest Groenendaelers geboren en één van die pups komt over paar weken mijn kant op. De pups waren beetje vermoeid, maar even later hadden ze vizier op mijn schoenen gekregen. maakt niet uit, die kunnen toch de vuilnisbak in bij thuiskomst. Daarna de grens over bij Langeveen en vervolgens via Vriezenveen, Wierden en Holterberg naar Heeten waar deze mooie tocht eindigt.

Al met al is het me toch best meegevallen, ondanks moeilijke begin in Zuid Noorwegen. Sommige dingen blijven je altijd bij, andere zijn snel weer vergeten, maar daarvoor heb ik dit verslag ook om alles nog keer rustig na te kijken. Mooie herinnering. Ook aan de fietsers die ik onderweg tegenkwam van diverse nationaliteiten. Merk wel dat je op camping veel eerder contact legt dan hotel of bed en breakfast. Ook slapen in tent is prima bevallen, op kleine problemen met die stokken na.
Vandaag 129 km op teller en totaal geeft die nu precies 3000 km aan. Daar komt nog ruim 1000 km bij ivm de wisseling van de batterij, dus geheel is ruim 4000 km geweest! En flink wat kilo's minder volgens mij. Dus voor degene die wil afvallen en iets aan zijn conditie wil doen: maak een fietstocht door Noorwegen, geniet van de natuur en de rest komt dan vanzelf.

Tot slot wil ik iedereen bedanken voor de reacties, aanmoedigingen, enzovoort. Dat geeft toch een gevoel dat je nog contact hebt met het thuisfront. Dit was de laatste van deze reis en volgend jaar: nog geen idee...……………….

Mooi Willy, knap gedaan.

Erik en Carla 2018-06-27 20:19:10

Welkom thuis, nu genieten van het warme weer.

Edwin 2018-06-27 20:20:25

Knappe prestatie Willy. 👍👏🏻

Anneke 2018-06-27 20:39:28

Knap gedaan Willy.👍 We hopen dat je ervan genoten hebt.

Herman Meijerink 2018-06-27 20:40:34

Knappe prestatie Willy en het was geweldig om jou mooie verhalen te lezen. Welkom in de laan. Groetjes

Harry en Wilma 2018-06-27 20:40:49

Knap gedaan hoor

AdenHeleneopreis 2018-06-27 21:46:00

Welkom thuis. Mooie verhalen met schitterende foto's erbij. Weer heerlijk in je eigen bed.

Marcel en Cisca 2018-06-27 22:16:36

Bedankt voor het delen van jou tocht, knappe prestatie.

Jos 2018-06-27 22:51:55

welkom thuis en succes straks met de nieuwe pup, leuk !

odile 2018-06-28 08:11:59

- Staande ovatie - Dank je wel Willy dat we mochten meelezen.

Rene 2018-06-28 10:55:03

Wat een mooie reis + mooi verslag !!! Leuk om te volgen, en als ik over heel veel jaar met pensioen ben is dit zeker een idee !!!!

Richard Bessembinder 2018-06-28 14:00:13

Welkom thuis!! Leuk om je reis te volgen.