zonnige aankomst op Lofoten

Noorwegen, Ramberg

Opstaan vanmorgen was weer natte aangelegenheid: regende af en toe en helaas was opnieuw de tentstok gebroken. Weer dezelfde op andere plek. Ging zo goed afgelopen week. Vanavond maar kijken of reparatie mogelijk is, anders voorste deel maar niet gebruiken. Slaapdeel is wel intact en allen beetje moeilijk inkruipen. Ik heb 30 km te gaan tot Bodo voor de overtocht om 11 uur. Verrassend hier ook de eerste 2 elanden gezien. Waren niet zo fotogeniek, dus wachten tot de volgende voor mooiere foto.onderweg ook nog behoorlijke bui gehad. Ruim op tijd voor de boot en die werd bijna volgeladen met campers. Plaatsje aan boord gekozen helemaal vooraan en had zo mooi uitzicht. Weer knapte op en op laatst blauwe lucht en zon toen we aankwamen in Moskenes. Gelijk een heel ander aanzicht op dit deel van Noorwegen. En ook veel toeristtischer dus druk verkeer met bussen en campers op smalle weg. Eerst even naar Åa, het zuidelijkste punt , meer historisch vissersdorp. Genoeg mooie foto 's kunnen maken waarvan ik er paar zal toevoegen. Daarna terugen ik had nog tijd genoeg om een camping verderop te halen. Het is vrij vlak hier met hoge bergen aan de ene kant en zee aan de andere. Meest opvallende hier zijn meteen de stokvissen die overal hangen te drogen. Je ruikt ze al van verre. Zit nu op camping in Ramberg waar de zon nog beetje aanwezig is. Aantal km was 68, nog iets minder dan 1000 te gaan.

Hallo Willy, Wederom weer erg leuk om je reisverhalen te lezen en de foto’s te bekijken. Succes en goede reis verder! Groet Jan en Anneke.