Fietsen door Cairngorns National Park

Verenigd Koninkrijk, Boat of garten

Vroeg opgestaan met wat zon en veel wind. Gisteravond nog weer beste bui gehad en het was koud dus lag ik al vroeg in de slaapzak. Na het whisky rondje moet ik eerst terug naar de hoofdroute in Boat of Garten, zo'n 17 km fietsen tegen de wind in. Vanaf daar ging het door het nationale park, mooi fietspad door bossen en heide velden. In bossen iets minder wind maar koud dat het was, zeker minder dan 10 graden. Is hier ook nog niet echt warm geweest want in de verte zag ik nog sneewresten op de toppen liggen. In Aviemore maar koffie met een broodje genomen om iets op te warmen. Ondertussen was de regenjas al wel weer aangegaan, deels om de regen en verder is dat nog iets warmer dan alleen windjack. Kwam nog langs Ruthven Barracks, oud verdedigings gebouw uit 17 honderd en nog even bewonderd. Kwam net bui aan maar schuilen kon daar ook weinig want geen dak meer 😅. Verder door zeer mooi gebied, sprak nog paar fietsers die de andere kant op gingen. Die hadden handschoenen aangedaan.
Daarna was het wat klimmen naar hoogste punt vandaag op 460 mt. Ging heel geleidelijk dus dat viel nog mee. Had vooraf verwacht dat ik ergens B&B zou moeten zoeken want campings stonden dit gedeelte niet in boekje. Maar dat hoefde uiteindelijk niet. Laatste 25 km ging ik meer naar het oosten en van de wind af en na de klim ook heel geleidelijke afdaling. Dus dat ging boven verwachting snel. Bovendien scheen nu de zon weer aardig goed. Kon ik Blair Atholl nog bereiken rond 17 uur. Hier sta ik nu op heel grote camping vlakbij Castle Blair. Kan ik nog bezoeken maar was nu al gesloten en gaat morgen pas 10 uur open. Kijk straks nog wel hoe ver ik daarheen kan wandelen.
Vandaag ondanks de kou, wind en af en toe buien nog 113 km gefietst, niet echt in de dauw maar wel getrapt. Morgen weer verder en het schijnt dat weer steeds ietsje beter wordt🤗

Jammer van het mindere weer. Maar wat een prachtig gebied. Het wordt hier ook killer. Succes morgen.

Willemien 2022-05-26 21:08:08

Lekker bezig, ook nog langs een bekende brouwerij zag ik. Ga zo door.