Prachtige fietsdag door de Oberpfalz

Duitsland, Lichtenfels

Afgelopen nacht weer prima geslapen. Gisteravond nog met andere fietser en eigenaresse camping zitten praten. Zij is al in de 70 en zoon ondersteunt wat, volledige boterham ermee verdienen lukt niet volgens haar. Vandaar denk ik beetje achterstallig onderhoud. Vanmorgen weer natte tent, droogt niet erg s nachts en ook de was is nog niet droog. Dat moet maar achterop de fiets verder drogen. Dag begint nevelig maar vrij snel komt de zon erbij. Weinig wind, begin nog aantal klimmetjes maar daarna daal je ook weer. Rond de middag was ik in Bayreuth, oud stadje met leuk centrum. Terrasjes zaten al vol maar wel plek gevonden voor grote bak koffie. Vanaf hier had ik weer route op mijn GPS alleen moest ik die aansluiting even zoeken. Ook dat was niet zo'n probleem want ik zag paarse lijntje al wel, dus die richting op. Gevonden en nu fietst het weer makkelijker, alleen dat lijntje volgen. Dit gaat langs de Main, die hier in de buurt ook het begin heeft in het Fichtelgebergte. Is dan ook nog niet veel groter dan kanaal in Heeten. Weer veel gravelpaden en binnenweggetjees, gewoon prachtig om te fietsen. Meestal kijk ik bij 90 km of er ergens camping in de buurt is en dat is ook hier wel het geval: in Lichtenfels, nog een 15km verder. Man achter de balie zegt al: weer Hollander op weg naar Praag. Nee, deze keer niet, deze gaat andere kant op. Dit is nl de fietsroute vanuit Nederland die naar Praag gaat. Voor € 6,40 mag ik de tent opzetten. Hier ziet het er wel goed uit, zelfs een keuken waar gekookt kan worden. Heb ik dus ook maar een keer gedaan. Heb pannetje ook niet voor niets meegesleept. Zon schijnt hier nog volop dus tent en was zullen nu wel droog worden.
Totaal dus weer ruim 105 km, waarmee geheel rond de 2550 km zal liggen.

Het weer is daar mooier als hier vandaag. Vanmorgen eerst wel zon, veel wind en vanavond weer regen. Hopen dat morgen de zon weer schijnt. Eten zag er goed uit. Succes maar weer.

Ria 2019-06-13 21:10:22

Mooi dat je weer op de gps kunt fietsen dat is wel een stuk rustiger. Dat is nog eens een koopje. Wel grappig dat je dan gelijk geassocieerd wordt met de andere kant op fietsers. :-) En lekker weer is ook niet verkeerd. Na al die regen die je hebt gehad. Succes nog even, want als je zo door trapt ben je zo thuis.

Peter 2019-06-13 21:10:26

Wil jij dat weer even richting elshoffeest sturen dank u