Slecht geslapen.

Noorwegen, Storslett

Afgelopen nacht inderdaad bijzonder slecht geslapen. Was om de haverklap weer wakker, eerst al door hondengeblaf, jeugd die aan schreeuwen was en later de wind die door de bomen waaide. Maakte behoorlijk veel lawaai. Sprak later Siem weer bij de ferry en die had al precies hetzelfde gehad. Vandaar dat ik vanmorgen al vroeg opgestaan ben en alles rustig ingepakt. Hele tentenkamp was verder nog rustig. Gelukkig kon tent weer droog ingepakt worden. De wind waar ik gisteren en vannacht last van had was er nog steeds en moest ik de eerste 12 km weer tegenin maar daarna gaf die zich over en had ik er vandaag alleen maar profijt van. Er waren weer 2 overtochten op de route en dat zijn dan ook de laatste 2. Kom ik meteen even op de vraag van Jan: route gaat langs de kust en dat zijn vaak heel veel eilandjes of fjorden die overgestoken moeten worden. Soms heb je een brugverbinding en enkele keer moet je stuk landinwaarts langs de fjord en aan andere kant weer terug. Voeg een foto toe van stukje van de route van vandaag waarin het nog duidelijker zal worden. En beide ferry's kosten ook nog eens niets voor fietsers dus weer meevaller. Hoefde me ook niet echt te haasten om de 2e op tijd te halen want deze ging regelmatig. Weer was prima, geen regen, regelmatig beetje zon en temperatuur van ongeveer 15 gr. En dus de wjnd die ik achter had en daardoor flink kon doortrappen. Ik wist dat er dit keer een drietal campings achter elkaar zouden komen: 1e heb ik schijnbaar gemist, 2e zag er klein en rommelig uit dus gegokt op de 3e, 2 km verder. Deze ligt mooi aan water en heb hier mijn tentje weer opgezet. Door de gunstige wind vandaag 125 km erbij en daarmee komt einddoel al aardig in zicht. Morgen iets rustiger aan doen want staat aardige klim te wachten, 7km van 6% en het is tenslotte zondag!

Ziet er goed uit willy alleen de tent ziet er wel een beetje triest uit zo maar een rustige dag heb je zeker verdiend

Patrick 2018-06-16 19:45:56

Hoi Willy. Wij volgen je al een tijdje. Dapper om zo naar de noordkaap te fietsen. Wij zijn met de camper onderweg via Polen Baltisch landen Finland naar de noordkaap geweest. Nu terugvinden Noorwegen vesterdaelen lofoten en verder naar beneden. Wij zijn nu net boven storslet op een camping. Succesmorgen met de fiets want het is een hele klim naar boven. Groetjes Ad en Helene

AdenHeleneopreis 2018-06-16 21:26:04

Wat ben je een stoere kerel. Heel gaaf wat je aan het doen bent.

Rene Nieuwenburg 2018-06-16 22:18:15

Een mijlpaal al een maand onderweg! Leuk om jou te volgen. Veel succes en plezier.