Terug bij het begin

Verenigd Koninkrijk, Cresswell

Vandaag de laatste etappe in Engeland. En dan zit mijn ronde door Schotland en deel Engeland er al op. Al vroeg wakker en de tent voor de laatste keer ingepakt. De route gaat vandaag voornamelijk langs de Noordzeekust. Moet eerst vanaf de camping nog even zoeken want ik wilde niet weer door het water fietsen. Mocht het misgaan heb je meteen al natte voeten😂. Even via de andere kant kom ik er ook. Weer is redelijk, net als laatste dagen, droog, de wind heb ik achter en af en toe wat zon. Creswell is eerste grotere plaats maar zie zo nog geen koffiestop. Dan maar verder en dan kom ik door iets minder mooie omgeving. Veel oude industrie, moet hele omweg maken omdat er inham vanuit zee land ingaat. Maar laatste gedeelte is weer stuk mooier. Je ziet de zee weer en soms doet het wel beetje aan Nederlandse kust denken. Boulevards met aantal strandtentjes. Daar ook maar keer koffie gedronken. En dan zie je in de verte eindpunt naderen, de rivier de Tyne waar ik 5 weken terug kwam binnenvaren. Hier staat ook nog deel van oud Castle dat aan begin van de hadrianswall heeft gestaan, de verdedigingsmuur waar ik de eerste dagen langs fietste. Ik ben toen ook naar de bootterminal gefietst waar ik morgen weer opstap. Vandaar route gezocht naar overnachtingsplek. Dat ging aardig goed met mijn GPS maar was wel heel eind, bijna uur onderweg. Maar adres gevonden. Wel vreemd om zo iemands huis binnen te gaan die je niet kent. Maar sleutel is er en opgemaakt bed ook. Hier red ik me wel vanavond en vannacht. Heb al gezien dat er restaurants op loopafstand zijn, dus eten komt ook goed.
Vandaag nog weer 87 km op de teller.

5 weken alweer wat vliegt de tijd mooi dat je de hele ronde hebt kunnen fietsen en alweer bijna terug veel plezier nog even

Patrick 2022-06-06 19:08:21

Diepe buiging. Je hebt het weer volbracht. Je ging weg met een enigzins dubbel gevoel. Maar de fingercrossed 🤞 heeft geholpen. Alleen had je deze tocht toch wel vaak je regenjas nodig. Jammer! Hier is het nu ook vreselijk nat. Goede terugvaart.

Mariska 2022-06-06 19:17:10

Weer bijna thuis, fijne overtocht de laatste halte nog even overbruggen.

Edwin 2022-06-06 19:41:08

Willy, weer met respect voor jou tocht. ( ondanks regen en af en toe kou) Het blijft leuk om jou te volgen en jou verhalen te lezen en niet te vergeten de foto’s. Goede terugreis .Tot in Heeten.

Jan en Ria 2022-06-06 19:42:22

Weer zo knap om z'n KLUS te klaren. Maar een mooie ervaring rijker. Succes met de terugweg. Tot in Heeten.

Willemien 2022-06-06 20:02:09

Missie volbracht! Mooie verslagen weer en wat gaat de tijd dan snel! Fijn dat je de reis helemaal hebt kunnen voortzetten en tot snel!

Vera 2022-06-06 20:31:23

Mooie verslagen en foto's Willy. Goede overtocht en veilige thuiskomst.

Helma 2022-06-06 20:46:00

Hele dikke 👍 en goede terugreis naar Heeten .

Jan 2022-06-06 22:34:24

Willy, Je hebt het gewoon weer geflikt en door weer en wind gefietst. Ik kan bijna niet wachten op de volgende fietstocht 😉 Een hartelijke groet uit een zonnig en warm Yosemite park. Groet Frits