Vandaag naar Weißbach

Oostenrijk, Weißbach bei Lofer

Dit keer wel goed geslapen in mijn tentje. Het was droog alleen geen zon en stuk frisser dan afgelopen dagen. Andere kant van de Alpen ander weer? Zou hele dag weinig zon zijn, alleen eind van de middag klaarde het iets op. Ik kon gisteren broodjes bestellen en die stonden vanochtend klaar, pas gebakken. Heerlijk, je merkt dat je meer richting Nederland komt.goed acht uur had ik alles ingepakt en afgerekend. Je kan hier niet overal met pas betalen dus raakte ik beetje door mijn geld heen. Eerst op zoek dus naar geldautomaat. Die vond ik bij de sparkasse in Bad Hofgastein. Ik doe mijn pas in en kijk op scherm en die blijft om pas vragen. Keuze knoppen ingedrukt, maakt niets uit, er gebeurt niks. Mijn pas ingeslikt? Komt volgende klant, hem situatie uitgelegd en hij probeert en kan gewoon pinnen. Staat telefoon nummer op en die dus gebeld, na lang verhaal kan men zien dat er storing is geweest met paslezer en mijn pas dus ingenomen is. Wordt opgestuurd naar hoofdkantoor. 😡😡😡 Ook wat, sta je dan zonder pas en geld. Normaal kan ik betalen met telefoon maar of dat hier lukt en dan heb ik nog geen cash. Wel heb ik creditcard bij me maar daarmee pinnen moet kunnen maar wat is de pincode, gebruik ik nooit daarvoor. Diep graven in geheugen en wat nazoeken kom ik er achter. Voorzichtig proberen en warempel het lukt😁. Heb ik elk geval weer geld om verder te komen. Door al dit gedoe had ik wel wat oponthoud en blijft beetje rondspoken in je hoofd.
Maar verder over de route: eerst veel langs grotere wegen, wel vlak met af en toe kort klimmetje. Rond 13.45 was ik in Zell am See, echt toeristisch. Even door centrum gewandeld maar toen maar verder, veel te druk. Het meer half rond gefietst en toen verder richting Saalfelden. Paar keer iets verkeerd gefietst omdat routeboekje niet echt duidelijk was. Rond 17 uur aangekomen in Weißbach waar ik op feriencamping sta, waar ook grote groep kinderen is die hier op kamp zijn. Hoop dat ze vanavond beetje rustig zijn.
Totaal een 85 km op de teller. Nog een 50 km tot Salzburg waar deze route ophoud. Vanavond dus even vervolg zoeken.

Weer een mooi verslag. Wat vervelend van je pas...gelukkig als oud bankmedewerker weet je wat je moest doen....Succes morgen maar weer, Oostenrijk is zo mooi.!!! Geniet er van.

Willemien 2019-06-08 18:59:47

Ook al heb je deze reis te maken met wat klein leed (regen, defecte gps en nu de pinpas) hoop ik wel dat je geniet van al het moois dat je nu ook weet meemaakt en met ons deelt. Leuk om te lezen dat je nu in Zell Am See bent. Het meer daar was bevroren toen ik er eind januari was tijdens de skivakantie😏