Een lange maar mooie dag

Verenigd Koninkrijk, Connel

Vannacht goed geslapen en voordeel van een B&B is dat er een ontbijt bij zit. En de eigenaar heeft goed begrepen dat een fietser een stevig ontbijt nodig heeft. Dus echt Engels ontbijt, eerst schaaltje Mexican Porridge en daarna nog heel bord vol lekkers. Alles smaakte prima en hiermee kon ik er wel even tegenaan.
Ondanks slechte voorspelling was het droog en zelfs de zon aanwezig. Om 8.45 uur vertrokken. De route gaat langs de kust en zoals gewoonlijk klimmen en dalen. Na paar km al regenjas aan die gelukkig na halfuurtje weer uit kan. Ook rest van de dag blijft het wisselvallig en toch aardig wat zon met alleen aan eind nog paar spetters. En ik ga meestal van de wind af. Na Lochgilphead volg ik stukje van het Crinalkanaal. Hierin zitten flink aantal sluisjes, sommige binnen paar honderd meter. Dat schiet ook niet op met een boot want ze worden nog met mankracht geopend. Daarna richting Kilmartin waar ik steencirkel van Temple Wood even bekijk. Deze schijnt zo'n 5000 jaar oud te zijn. Daarna weer verder naar noorden. Dit deel zijn geen campings volgens routeboekje maar wel enkele B&B's. Maar ook dat valt tegen: eerste niet bereikbaar telefoon, 2e is ermee gestopt, 3e hotel is afgebrand..... ja steeds maar stukje verder. Weer hotel gevonden maar helaas volgeboekt maar stukje verder is nog plek. Ziet er goed uit en geen trap op naar verdieping, fiets kan zo mee op kamer🤗. Zo werd het toch nog vrij lange dag en heb ik km's die ik gisteren nog wou doen al ingehaald.
Nu eerst eten met een lekker glas Guinness, nog geen whisky😉.
Daarmee meteen even inhakend op de reactie van Eric: ik zal zeker al wat stokerijen gemist hebben, liggen ze niet precies aan de route. En proeven komt als goed is nog wel want ik kom verder op nog een whiskyroute tegen volgens boekje, verderop na Inverness. Maar zover ben ik nog niet. En hoever ik naar noorden ga is ook nog afwachten hoe het verder verloopt. Maar wel bijzonder leuk dat er vele reacties komen, heb ik toch beetje contact met thuisfront.
Morgen naar Oban en daar weer met de boot verder.
Vandaag flinke tocht van 130 km!🚴‍♂️

130 km!!!! Wow. Respect hoor!. Geniet van de guiness. Proost!

Mariska 2022-05-10 22:10:25

Inderdaad een hele tocht 130 km. Geniet va je tocht.

Herman en José 2022-05-10 22:14:12

130 km is wel pittig. Maar ja als er geen slaapplek is moet je wat. Kun je morgen op de boot lekker genieten van de omgeving.

Peter en Gea 2022-05-10 22:38:15

Komt natuurlijk van dat stevige ontbijt die vele kilometers, zo schiet het wel aardig op natuurlijk. Geniet van je guiness.

Marcel 2022-05-10 22:40:27

👍

Jan Oosterlaar 2022-05-10 22:43:59

Wauw 130 km. Volgend jaar mee doen met de tour🤣🤣

Willemien 2022-05-10 23:30:48

Heb je “Mull of Kintyre“ nog gezongen toen je daar fietste?