Niets veranderlijker dan het weer

Verenigd Koninkrijk, Tarbert

Inderdaad, ik ben ten slotte in SCHOTLAND en dan wil het weer nog wel eens veranderen. Gisteravond nog lang zonnig met wel fris windje en val je later in slaap met geluid van ruisende zee. Vervolgens werd ik rond half 3 wakker van geklapper van mijn tent. Een behoorlijke wind was aan testen of ik de haringen goed vastgezet had van de tent. Wat dat betreft had ik tent net verkeerd om gezet en stond hoge kant net pal in de wind. Ja met mooie weer gisteren hou je daar geen rekening mee. Tijdje wakker gelegen maar wel weer ingedommeld. Rond half 7 opnieuw behoorlijke wind en hoorde ik ook de eerste regendruppels. Dan maar opstaan. Alles snel ingepakt en gelukkig was er nog een ruimte waar je binnen kon zitten en daar maar paar boterhammen genomen. Zou voorlopig blijven regenen. 1 voordeel: ik ging meestal van de wind af🤣
Zo eerste deel van de dag klimmend en dalend doorgefietst tot Lochranza waar ik weer boot neem naar Claionag op Kintyre. Geen grote ferry en tijdens overtocht gaat deze behoorlijk op en neer. De regen blijft aanhouden en wordt eerder meer dan minder en dus besluit ik om in Tarbert maar te stoppen en een slaapplek te zoeken. Eerste hotel is helaas vol maar de dame wil voor deze kletsnatte meneer wel verder zoeken. Na vele telefoontjes eindelijk geluk bij een B&B iets verderop in de straat. Moet alleen nog uurtje wachten maar dat is geen probleem. En ik kan vanavond in dit hotel wel eten en krijg nu al kopje koffie aangeboden.
Door het natte weer niet al te veel foto's gemaakt maar jullie kunnen denk ik nog wel enige sfeer proeven.
Al met al toch nog 73 km op de teller. Hopen dat morgen droger is hoewel .......🌨🌦🌤

Om op te warmen straks maar een lekkere wisky nemen.🥃👍💪

Willemien 2022-05-09 19:18:02

Fijn dat ze zo meedenken daar! Vanavond lekker aan de borrel?;) hopelijk komen er nog wat mooie droge dagen aan. Groetjes van ons!

Vera en wilfried 2022-05-09 19:33:01

Linksaf Willy richting Islay, daar stikt het van de whisky 🥃 stokerijen. Bowmore, Lagavulin, Port Ellen, Bunnahabhain, Laphroaig …. En iets beter opletten want je hebt Annan en Arran dan gemist.