Frankrijk bereikt!

Frankrijk, Consenvoye

Na de zware dag had ik gisteravond nog wel paar uur nodig om helemaal bij te komen. Waarschijnlijk toch iets te weinig gegeten onderweg. Gelegenheden daarvoor zijn er ook maar weinig, net als winkels. Voor de luxe hoef je niet naar dit deel van België en Frankrijk te gaan. Vannacht wel met goed geslapen en de gastvrouw had weer uitgebreid ontbijt klaargemaakt. Hiervan het nodige naar binnen gewerkt. Gelukkig was de temperatuur wat gezakt en ook beetje bewolkt waardoor het aangenamer fietsen is. Ik had nog geen slaapplek voor vandaag dus bij de eerste koffiestop maar eens gebeld met een B&B en was het vrij snel geregeld. Het was nog regelmatig weer klimmen en dalen (net een wasbord volgens boekje) maar het is hier al stuk glooiender waardoor het makkelijker is. Rond de middag had ik de grens met Frankrijk bereikt en Montmedy was de eerste wat grotere plaats en zou men wel winkels hebben dacht ik. Helaas, wel enige oude winkeltjes maar niet wat ik zocht (supermarkt of bakker). Dan maar weer verder, ik had nog wat in voorraad. In loupy maakte ik weer een stop en kwam er ook dame uit Utrecht even bij zitten. Was ook 5 dagen onderweg en vond het ook behoorlijk zwaar. Ze vertrok al weer eerder maar later kwamen we elkaar nog paar keer tegen. Ook nog even een flinke bui gehad maar kon gelukkig weer even schuilen. Zit nu in Consenvoye en de eigenaar maakt zo wat te eten klaar. Kijk wel wat het wordt want nu is het allemaal in Frans en da's toch wat lastiger.
Op de teller weer bijna 90 km en ga nog steeds aardig goed volgens mijn geplande schema.

Dus dan mogen we in Heeten blij zijn met onze plus, slager en bakker. Hier is het ook koeler maar regen nog niet gezien.

Betsie 2017-05-30 18:47:14

Bon voyage!

Michiel 2017-05-30 19:24:26

verfrissend buitje was ook hier wel gewenst, maar we klagen niet.

Helma 2017-05-30 19:38:08

hier was van nacht een flinke bui.

diny 2017-05-30 22:36:30

top, al een behoorlijke afstand afgelegd. succes en plezier verder