3 landen vandaag ☀️☀️

Italië, Tarvisio

Inderdaad, vandaag in 1 dag drie landen aangedaan. Vannacht prima geslapen en de zon scheen al weer. Tent die ik gisteravond had uitgehangen was mooi droog geworden. Na ontbijt zat ik rond 8.15 weer op de fiets. Eerst nog stukje naar Bled waar je schitterend binnenkomt aan een spiegelglad meer. Echt toeristisch met vele hotels en natuurlijk weer Aziaten. Beetje rond gewandeld en toen op de fiets 3 kwart meer rond. Vanaf daar was het even klimmen en vervolgens door het Triglav natuurgebied. Veel door bos dus wat schaduw. Alleen jammer dat een porscheclub uit Nederland deze route ook had gekozen. Kwamen tientallen tegemoet en natuurlijk doen ze dan niet rustig aan. Vlak voor Mojstrana kreeg ik nog even helling van 18% te doen. Werd uiteraard lopen, gelukkig niet al te lang. Daarna mooie afdaling. Stuk daarna ging over oude spoorbaan, licht stijgend maar prima te doen. In Kranjska Gora koffie en broodje genomen. Is een bekend skigebied en de verschillende liften zie je overal. Ook de machtige alpentoppen glinsteren in de zon. Daarna door naar Tarvisio dat in Italië ligt en vandaar rechtsaf naar Villach in Oostenrijk. Bijna altijd over fietspad en meestal dalend. Daar op zoek naar een camping en dat vergde even wat zoekwerk maar gevonden. Zit nu op Camping Seehof en tentje weer opgezet. Het lijkt droog te blijven hoewel je weet nooit hier.
Al met al een prima fietsdag, eigenlijk ook heel goed te doen met het routeboekje. Aantal km weer rond de 100.
Tientallen foto s gemaakt en ik heb maar weer selectie hier toegevoegd.

Wat een mooi avontuur weer. Je had zelf nog op de foto bij de fiets moeten staan. Groetjes maar weer. Succes

Ria 2019-06-06 20:29:39

Wauw 18% die zijn wij gelukkig hier in Denemarken nog niet tegen gekomen. Reis gaat voorspoedig zo te lezen. Voordeel nu is wel dat het waarschijnlijk makkelijker te verstaan is :-).

Peter 2019-06-06 20:53:50

Wat schrijf je leuk..lezend fiets je bijna mee. Maar idd 18% dat is wel heel stijl met een bepakte fiets. Dikke duim voor jou👍💪dan loop ik liever niet mee...mooie foto's..Succes morgen.

Willemien 2019-06-06 21:41:17

Foto met de fiets doet me denken aan een liedje van Boudewijn de Groot Hoe sterk is de eenzame fietser... Mooie foto's en weer leuk verslag Veel succes morgen..

Betsie 2019-06-06 22:18:42

De beelden zeggen genoeg... prachtig Willy! Succes!