De reis is begonnen (25 mei)

Nederland, Nistelrode

Hemelvaartsdag, dus vandaag dauwtrappen. Volgens oude traditie. Een mooie gelegenheid om mijn reis te beginnen, ook nog met bijzonder mooi weer. Alle spullen ingepakt en de tassen op de fiets en zo rond half tien vertrokken. Van enige dauw was al geen sprake meer. De route had ik weer ingeladen op mijn GPS en ging over de veluwe waar het behoorlijk druk was met fietsers. In arnhem een tussenstop gemaakt en daarna weer verder richting Andelst via de slingerende Linge. Daarna door het land van Maas en Waal naar Batenburg waar ik met voetveer de Maas overstak. Daarna nog een stukje naar Nistelrode waar de eerste overnachting gepland stond bij Vrienden op de fiets. Hartelijk ontvangen door mevrouw. Na een welkome douche hier in het plaatselijke eetcafe wat genuttigd met een heerlijke koude La Trappe.
Beetje laat voor ik met mijn verslag kan beginnen, maar het is weer gelukt. Zal ook proberen paar foto's erbij te plaatsen. Morgen op naar Eindhoven en dan België in.