Een lastige dag.

Frankrijk, Garin

Dat was het inderdaad. En wel in verschillende opzichten. Dag begon al met wat regen, naar lucht kijkend zag het er dreigend uit dus regenjas alvast onderuit tas gehaald. Wel goede nachtrust gehad. Bovendien waren gedachten nog beetje bij deze dag vorig jaar toen ik terug was uit Schotland en mijn zwager overleed. Hij had erop gewacht tot ik terug was, vind ik nog steeds heel bijzonder. Wilde nog kaarsje opsteken maar vond geen kerk die open was. Zullen ze thuis wel gedaan hebben. Gisteren zei ik dat het rustige dag zou worden, had ik toch nog weer wat anders gepland. In plaats van camping heb ik gisteravond nog kamer geboekt boven op de col de Menté. Betekent wel extra klim maar anders zou ik al vroeg over zijn. Als eerste kwam de col de Peyresourde, die viel op zich nog wel mee. Al moeten vooral in begin de benen nog warm gedraaid worden en plat gezegd: de kont nog wennen aan zadel. Daarna afdaling van aantal km en meteen daarna begon klim naar Bourg d'Ouell en de Port de Bales. Vooral begin was zwaar en laatste stuk kwam er mist opzetten en heb ik de top in de mist gehaald. Ondertussen had Edwin uit Eindhoven me al keer ingehaald, dacht dat ie al verder zou zijn. De afdaling die volgde was zeer lang en kreeg ik het ook koud. Je moet telkens bijremmen en krijgt kramp in de handen en vingers. Was blij dat ik beneden was en daar meteen restaurantje kon vinden. Kon ik beetje opwarmen en meteen wat eten. Daarna kwam stuk vrij vlak en vervolgens kwam nog de klim naar de Col de Menté. Een klote Col zogezegd. Bijna constant 9% klimmen, geen uitzicht en kon merken dat meeste fut al uit de benen was. Wel paar keer gestopt om te drinken en bij te komen. Maar de top gehaald en wat is er dan mooier dan daar meteen de auberge te zien waar ik overnacht. Als eerste biertje besteld en vervolgens lekkere douche genomen. Edwin overnacht hier ook en samen gegeten, lekkere pasta maaltijd!😋. Kan nu even bijkomen, alles opladen en beetje drogen. En morgenvroeg natuurlijk uitgebreid ontbijt. Dan heb ik ook weer beetje meer keuze in campingplaatsen en kijk ik hoe de benen dan zijn.
Uiteindelijk viel het met weer best mee klein, buitje of wat spetters maar geen regenjas nodig gehad.
Vandaag op de teller: 81 km, 3 cols weer gehaald, totaal staat nu op 35. Hoogtemeters ruim 2400.
Tot morgen.
P.s. voor de thuisblijvers: veel plezier op de kermis in Heeten en de Elshof🍻

Pittig tochtje zo te lezen Willy! Respect. Geniet er nog lekker van.

Sanne Lorkeers 2023-06-09 21:37:27

een biertje wel verdiend en de kaarsjes branden wel.

diny 2023-06-09 21:45:18

Wel pittig dus maar je hebt het toch maar gehaald. Op naar de volgende col.

Ria. 2023-06-09 21:55:21

Willy, wij hebben vandaag met 17 vrijwilligers van de sporthal ook een tour gedaan en wel de Grolsch Tour, we misten jou en het bier smaakte goed. Jouw werkzaamheden als tuinman bij de sporthal worden goed waargenomen door Henk en ook het sproeien. Geniet de komende weken.

Jan Gehring 2023-06-09 22:39:55

👍

Jan 2023-06-10 08:46:07

Top Willy, je gaat goed! Wat een prachtige cols beklim je. Een aantal hebben wij ook in de benen:) Veel plezier komende dagen