Kalm aan gedaan vandaag.

Frankrijk, Puymirol

Heb er maar een rustige dag van gemaakt want ik lees bij reacties dat ik te hard ga en te snel weer thuis ben. Nou dat zal nog wel meevallen denk ik maar daarover straks meer. Eerst nog even terug naar de camping van gisteravond. Dat was een heel park in Western stijl opgezet met tientallen houten chalets, konden er wel 200 staan misschien. Diverse speeltuintjes en prachtig zwembad. En wat blijkt: alles staat nog leeg, enigste die ik tegen kwam stonden vlak naast me op de camping: een stel uit Nijmegen met caravan. Geen wonder dat ze veel vragen voor een overnachting. Maar ik had er een beste buurman aan: ze hadden pan macaroni gekookt en de pan moest leeg, of ik wilde helpen. Daar heb ik uiteraard geen nee op gezegd en lekker paar borden opgeschept. Ze waren paar weken in Spanje geweest en nu weer op terugweg richting Nederland. Spanje was het laatste week beetje nattig en kouder geweest. Heb ze hartelijk bedankt voor het eten, pan was helaas nog niet leeg😂
Vandaag was het volgens boekje een makkelijke route met weinig klimmen, klopte aardig maar mijn gps geeft altijd meer hoogtemeters dan in boekje staat. Dat had ik van anderen ook al gehoord. Maar vandaag wel een warme dag, denk richting 30 gr. En het was helderder in de lucht waardoor zon er aardig op brandde. In Astaffort was ik rond de middag en zag ik terrasje om wat te eten. Heb maar weer menu du plat besteld zodat ik in elk geval wat te eten krijg. Dat bevalt me prima. Daarna rustig verder naar camping in Castera Verduzan die vlak aan de route ligt. Plek genoeg en sta naast weer een Nederlander die op fiets naar Santiago onderweg is. Lijkt wel of alleen Nederlanders op vakantie zijn. Hier in dorp nog maar pizza gegeten en wat boodschappen gehaald.
Maar nu nog even over de snelheid: heb gisteren schijnaar foutje gemaakt met de datum, nu hersteld. Verder haal ik inderdaad zo'n 100km per dag, maar daarin zitten vaak alleen nog côte's met lage index. Het echte werk begint pas in de Pyreneeën en daar zal het denk ik stuk minder worden per dag. En misschien moet in nog wel verplicht paar rustdagen inbouwen want de Aubisque schijnt pas op 9 juni open te gaan en die staat over een 400 km gepland. Als meezit ben ik daar dus al eerder en moet eens kijken hoe ik dat kan omzeilen. Is nu nog zorg van later, eerst die eerste bergen maar eens over zien te komen.
Vandaag ondanks rustig dagje 3 Côte's gehaald, geen cols, 109 km op de teller en ruim 1200 hoogtemeters.
A demain!

Nou doe maar rustig aan. Het werk gaat hier wel door. Geniet er maar van. Groetjes.

Ria 2023-06-02 21:17:12

👍

Jan 2023-06-03 06:49:30

Mooie verslagen weer Willy, succes!

Anne 2023-06-03 07:56:28

Weinig whisky deze reis 🫣

Eric 2023-06-03 11:04:00

Doe maar heel rustig aan. Het is hier heerlijk in de straat zonder jou