Door de Cevennen.

Frankrijk, La Digne-d'Amont

De Pyreneeën liggen inmiddels achter me en ik ga nu door de Cevennen, meer een overgangsgebied richting de Alpen.
Vanochtend 8 uur stond ontbijt klaar, hoewel je daar hier in Frankrijk ook niet teveel van moet voorstellen. Paar snee brood, wat jam of gelei, koffie en glas jus. Daar kun je als fietser niet al teveel calorieën mee naar binnen krijgen. Tegen half negen vertrokken en was weer dag van verschillende colletjes. Sommige komen niet eens in de indexlijst voor dus in feite geen moeilijke dag. In Limoux was bakkertje open met ook koffie. Daar maar lekkere appelflap gehaald en een broodje om wat extra naar binnen te krijgen. Het is weer beetje een wijnstreek waar ik doorheen fiets en kom zo ook in Carcassonne, een grotere toeristisch stadje met oude vesting. Even wat bekeken maar toen weer verder. Rond de middag begon het opeens beetje te regenen, net hard genoeg om maar even te stoppen, zeker als daar een bushokje langs de weg staat. Mooie gelegenheid om wat te eten.
Verder vanmiddag bleef het droog en kwam de zon er steeds meer bij. Weer geluk dus.
Ik twijfelde beetje waar ik zou stoppen. Waren 2 campings maar daartussen zat een 35 km en een flinke klim van 700m omhoog. Toch maar gekozen voor de eerste en tent staat nu in Caunes-Minervois. Geen receptie open, kies maar plek en registreer morgenvroeg. Nou kijk wel of ze dan al open zijn.
Hier stadje beetje verkend en op zoek naar biertje. Niet veel open maar ja, toch nog bar gevonden. Heerlijk 🍺. Is vanaf 19 uur ook open als restaurant dus dat gaat ook goed komen.
Op teller vandaag 85 km, 6 cols gehad en 1 Côte.
Tot morgen maar weer.

@ Thijs: als je dit leest, waar zit jij inmiddels?

Wat zie jij veel moois! Top wat jij doet! 👍Al weer bijna op de helft. Veel succes in de Alpen! Toi toi💪💪🚲

Willemien 2023-06-12 18:56:10

👍

Jan 2023-06-12 20:15:30

Willy, ik lees iedere dag weer met veel plezier jouw verhalen en bekijk alle foto’s en soms denk ik dan zal ik ……… Maar je flikt het allemaal wel als oudere jongere!!! Groet Fritzel Ps als er een foto van jou opstaat met jouw fietshelm zit die helm zo naar achteren. Ik geef toe dat je er knapper door wordt maar ik hoop dat je hem met fietsen wat meer richting wenkbrauwen draagt :-)

Frits 2023-06-12 21:12:13

Wat een mooi verhaal weer, en vele mooie foto’s. Rust nu lekker uit en veel fietsplezier morgen, groetjes uit Raalte

Henk en Mariët 2023-06-12 21:31:11

Ha Willy, ik ben vandaag geëindigd in Roquemaure. Dat schiet dus best op. Morgen de Ventoux! Overigens ben ik wel over de brug gegaan bij ste. Crouch-Vallee-Française. Was absoluut niet de bedoeling, maar stond in de regen en had geen zin om om te fietsen. Ik heb mijn fiets op de schouder genomen, maar ik zou in het vervolg de omleiding nemen. De brug ligt eruit.