HEMELWATERDAG

Bosnië en Herzegovina, Jablanica municipality

Dat vond ik wel een aardige woordspeling op Hemelvaartsdag die in Nederland gevierd wordt vandaag. Hier kennen ze dat niet volgens mij, merendeel is moslim aan de vele moskeeën te zien. En het hemelwater vloeide weer volop vandaag. Begon nog droog maar toen ik wegfietste begon het al te regenen dus regenjas maar aan. Echt koud is het niet maar mooi fietsen is het dus ook niet. Rond de middag was het even wat droog maar later kwam het weer volop naar beneden. Eerst dus naar Sarajevo: een stad die je voor mij niet gezien hoeft te hebben. Misschien ook door het weer en ik ben dan ook maar doorgefietst. Omgeving was het ook niet helemaal, bijna alles langs drukke weg, soms even via zijweggetjes. En zeker om Sarajevo uit te komen is het soms zoeken, een onbewaakte spoorovergang ben je zo voorbij🤣. (Zie foto, moet je in Nederland doen! Heb trouwens geen enkele trein gezien) En met het voorbij razende verkeer soms best gevaarlijk. Zeker vanmiddag in een afdaling 9%, vrij lang waarbij je opeens ook een donkere tunnel in vliegt. Zie je opeens niks meer. En het wegdek is zeker ook niet zo als in Nederland. Hebben we ook weer overleefd. Eerste grotere plaats was Konjic maar zag ik nog geen overnachtingsplek en was nu toch al nat dus kon nog wel 20 km verder naar Jablanica. Zit hier nu in goed motel en eten zal zo opgediend worden. Weer mixed schotel besteld dus zo eens zien hoe mixed die is.
Aantal km ongeveer 105 denk ik. Mijn km teller heeft de geest gegeven door vele water( zat al barstje in glas) en moet nu beetje op mijn gps afgaan en die geeft vaak iets meer aan dan werkelijk is.
Morgen hopelijk droger weer.

Mooie titel. Kiek ma uut bie 't spoor.