Eén hete sauna !

Frankrijk, Lézan

Dat is waar ik vandaag doorheen fietste. de zon was er vanaf begin goed bij en het beloofde een warme dag te worden. Ik kon weer op tijd vertrekken en in le Vans verzamelde zich ook weer een fietsclubje van oud wielrenners. Vanaf daar moest er eerst weer geklommen worden, waarna een wat langere afdaling volgde door een bos. De wielrenners en ik wisselden regelmatig van positie en na enige tijd waren zij mij te snel af. Vanaf St. Ambroix veranderde het landschap in een droog en dor gebied. Volgens het boekje: mediterraan boerenlandschap, het heuvelt wat en de kilometers kabbelen voort. Nou dat heuvelen klopte alleen mag je zeggen behoorlijk! Het leek veel meer klimmen dan dalen en dat in open landschap met een brandende zon die temperatuur liet oplopen naar rond de 35 graden. Waterflessen waren dan ook snel leeg en in supermarkt maar nieuwe voorraad gekocht, plus wat appels en bananen. Paar keer gestopt om even uit te rusten in de schaduw. Rond 14.30 aangekomen bij B&B waar het even zoeken was om iemand te vinden. Ook hier is het weer prima voor elkaar, compleet ingerichte keuken met koelkast, ruime kamer en is ook zwembad bij dat helaas nog niet gebruikt kon worden. Helaas geen wifi dus moet jullie weer even teleurstellen.
Afstand was 75 km waarin toch weer ruim 800 hoogtemeters.
Morgen beloofd weer zeer warm te worden dus moet nog even kijken hoever ik ga en welke route want daar zit weer alternatief stukje in met minder klimmen.
Heb al wel besloten mijn rustdagen in te zetten om etappes iets korter te maken. Zeker met deze temperatuur en de afwijkingen in klimmen en kilometers die boekje aangeeft.