Stormachtige nacht

Noorwegen, Tjotta

Dat was het inderdaad. Gisteravond dus laat over en op de camping was alleen toilet en douche. Geen keukentje of ruimte om te zitten. Bovendien regende het nog steeds beetje. Op tijd weer slaapzak in en werd op gegeven moment wakker van lawaai van de tent. Bleek er behoorlijke wind opgekomen te zijn en het regende ook behoorlijk. Dacht dat tent soms weg zou waaien. Aantal keren wakker geweest en in de ochtend werd het wat minder. Bij opstaan nog steeds grauw en miezerig. Na snel ontbijt toch maar op pad. Joe was nog niet zover maar die haalde me later wel weer in want hij heeft iets hoger tempo en heb hem laten gaan. Vandaag weer aantal overtochten op traject en na de eerste 25 km was het halfuurtje wachten. Joe was daar ook nog. Overtocht van 25 min en er was koffie aan boord! Daarna hadden we ongeveer 55 km te gaan tot de volgende en ruim 3 en half uur voor die boot ging. Weinig heuvels dus ook dat lukte. Dit keer 15 min overtocht en daarna was het wel beetje doortrappen want na 17 km zou volgende boot gaan en daarvoor hadden we 1 uur en kwartier. Anders zou het 2 uur wachten zijn. Flink doortrappen, wel beetje tegenwind maar het was warempel droog geworden en zelfs even wat zon. Wel koud nog, geen 10 gr denk ik. Ook dit is gelukt en opnieuw was Joe nog steeds iets eerder. Deze overtocht duurde ruim uur maar was weer uitgebreid eten en drinken te krijgen dus weer bijgetankt.na aankomst op dit eiland meteen wat boodschappen gedaan en was het nog 8 km tot er camping kwam. Landschap was zelfs beetje Nederlands, vlak en veel gras en bouwland. Dit keer keurige camping en met keuken erbij dus zo nog eigen potje koken. Weer ziet er nog steeds goed uit, waarschijnlijk morgen droog. totaal vandaag weer 102 km.
Dan nog even reactie op vraag van Stephan van het Bongers team: Santos bevalt prima, vooral schakelen alhoewel je nog steeds moet trappen als het bergop gaat. Hij is vooral stabiel, zelfs met de zware belasting die ik mee heb. Mis alleeen schroefje van voorste drager maar tirewrap doet het ook.
En Edwin: bij wegafsluiting staat er geen omleiding, nog net in engels closed. Verder zoek het maar uit.

Hey Willy. Goed bezig. En dan ook nog tojd om een kaart te schrijven. Wat leuk dat je er aan gedacht hebt. We waren verrast en dat biertje drinken we later samen. Succes verder