Eindelijk een mooie dag

Verenigd Koninkrijk, Callander

Ja het kan dus wel in SCHOTLAND. Werd al wakker met de zon op de tent en dan voel je al dat het warmer wordt. Was overigens best een koude nacht. Na gebruikelijke ritueel rond 8.30 uur weg gefietst. Begin ging weer door mooi bos met opeens scherpe afdaling. Al zigzaggend via klein gravelpad. Daarna verder langs rivier. Mooi fietsen en al gauw kon ook het jack uit. Eindelijk fietsen alleen in wielershirt. In Kippen, ja zo heet dat plaatsje echt, was het tijd voor koffie met een broodje. Was ook nodig want vervolgens kwam er klim van 5 km. Gevolgd door inderdaad mooie afdaling.na de middag was het meer fietsen over jaagpaden langs kanaal. Deze zijn in vroegere tijden gegraven maar doen nu alleen nog dienst voor wat pleziervaart. Dat men toen ook al ingenieus was blijkt uit het bouwwerk in Falkirk, het Falkirkwheel. Omdat er hier veel hoogteverschil is moest men die overwinnen. Deels door sluisjes maar hier hebben ze een Wheel gebouwd. Scheepjes varen er in en deur gaat dicht. Vervolgens wordt Wheel gestart en draait het Wheel naar boven. Eventueel kan ook scheepje van boven weer naar beneden. Dit is nu een toeristishe attractie en kun je ritje meemaken. Duurt wel een tijdje. Vanmiddag behoorlijk druk met allerlei activiteiten.
Ik wou vandaag hier in Falkirk hotel of zo boeken omdat ik laatste dagen geen oplaadpunten had en paar dingen wil wassen. Heb er aantal gebeld maar alles volgeboekt. Ook Booking.com gaf weinig, alleen hele dure. Dan toch maar weer camping hier dicht bij het Wheel. Ook geen deftige maar wel met keukentje en stopcontact🤗. En omdat nog steeds mooi weer is, de was maar gedaan en hoop dat die morgenvroeg droog is.
Hier ook zelf maar weer keer eten gekookt.
Vandaag weer 86 km op de teller, morgen op naar Edinburgh waar ik in elk geval een dag wil blijven. Hoopte op verblijf bij Vrienden op de fiets maar die gebeld en zijn ze helaas niet thuis dit weekend. Zoek wel iets anders morgen.

Weer een geweldige prestatie Willy, mooie verhalen en foto's. Wat een topper Succes🍀🚲

Wilma 2022-05-28 20:53:12

Gelukkig mooi weer. Fietst net even een stukje lekkerder. Nog veel plezier.

Peter en Gea 2022-05-28 20:54:53

👍

Jan 2022-05-28 22:33:54

Mooi verhaal, dank je dat we mogen meefietsen met jou. Herkenbare plekken doen mijn hart weer sneller slaan, zalig. Zonnige groeten, Peter.