Warmterecords sneuvelen

Noorwegen, Hareid

Vandaag weer grote koppen in de krant dat er warmterecords sneuvelen. Ruim boven de 32 gr in Oslo en omgeving. Koudste plekje is helemaal bovenin Noorwegen waar het nog maar 3,6 gr is. Misschien neem ik de warmte wel mee die kant op. Toch heeft het volgens mij afgelopen nacht iets geregend want vanmorgen was de weg aan de kanten nat. Op de camping waar ik zat niets gevallen, was overigens niet een camping waar je vaker heen gaat. Al het nodige was er wel, maar allemaal gedateerd en niet goed onderhouden. Voor mij 1 nacht best te doen voor 100 kr. Voor komende nacht zou het zoeken worden want in dit gebied zijn campings dun gezaaid. In Ulsteinvik zou iets van jeugdherberg zijn, dus eerst maar op pad. Begon weer vrij vlak, hoewel er altijd korte klimmetjes inzitten en nu ook door paar tunnels. Eerste was afgescheiden fietspad, maar 2e niet en kon ook niet buitenom. Dan maar recht door, veiligheidshesje aan. Geeft ontzettend veel lawaai als er auto passeert, maar alles ging goed. Helaas geen hamburgertent dit keer, dus zelf maar boterham gesmeerd voor de lunch. In Koparnes had ik weer een overtocht en kon dit keer weer zo de boot opfietsen. Was maar kleine vaart van 10 min. Daarna kwamen er nog paar venijnige klimmetjes van 2x 4 km en 6 en 8 % stijging. Dat tikt wel door. Ulsteinvik bereikt en geprobeerd iets te regelen, maar of vol of geen gehoor. 9 km verder ligt Hareid en daar was nog wel een kamer voor billijke prijs. Dus dit keer maar beetje luxe en weer echt bed, morgenvroeg ontbijt en kan dan meteen de ferry op die hier vertrekt voor de oversteek naar Ålesund. Betekende nog wel extra klimmetje van 3 km over drukke smalle weg. Vrachtauto moest achterblijven en toeterde al paar keer. Ik zwaaide netjes terug en hij duwde me bijna de klim op. Toen hij eindelijk voorbij kon was het niet zijn duim die hij opstak. Loop nu wat voor op mijn provisorisch schema, maar geen probleem. Kan ik keer rusten als de regen echt komt, want dat zal ongetwijfeld nog gebeuren. Vandaag ongeveer 125 km en al 2 weken onderweg.

Weer een mooi verhaal. Top dat je alweer zover bent gekomen. Groetjes en nog veel fietsplezier. Gerard en Ria

Ria Soesman 2018-05-31 21:59:37

mooi naar Alesund, wij vonden dat gedeelte van Noorwegen heel mooi. veel fietsplezier nog.