van Vassenden naar Nordfjordeid

Noorwegen, Nordfjordeid

Gisteravond schitterend plekje aan water gevonden, maar het lawaai van dat stromende water had ik beetje onderschat. Gaat altijd maar door en desondanks redelijk goed geslapen. Was ontzettend warm met een winterslaapzak. Had geen zomerse temperaturen van rond de 30 gr verwacht. Gisteravond ook nog gesproken met andere nederlanders die met camper waren. 1 stel ging ook naar Noordkaap en misschien zie ik ze daar weer rond 21 juni. Alles weer redelijk snel ingepakt en voor 8 uur weer op de fiets. Langs water, de zon tegemoet en bijna vlak terrein: dan kun je redelijke snelheid maken en dat bleef eerste 40 km zo. Maar dan kwam het: de hoogste bult ongeveer van de expeditie tot ruim 600 meter. 7 km klimmen tegen 8 % dat gaat niet zomaar. Koste weer de nodige zweetdruppels maar gehaald in 1 uur en 10 min. Was in goed gezelschap van steeds groter wordende groep vliegen die op mijn zweetlucht afkwamen denk ik Boven op de top maar uitgerust en ook ander shirt aangedaan want boven en ondershirt waren zeiknat. Daarna volgde ook weer de afdaling met mooie uitzichten, totdat er opeens aantal schapen met lammeren op de weg liepen. Vol in remmen want je weet nooit welke kant ze uitgaan. Schijnbaar is men hier dat gewend. Alles ging goed en heelhuids beneden gekomen. Vervolgens ging het weer vrij vlak om een meer heen. Voor 16 uur was ik in Stryn waar camping was, maar vond het eigenlijk nog te vroeg. Volgende was 35 km verder maar aan de route dus besloten die te halen. Is tenslotte mooi weer. Zit nu vlak voor Nordfjordeid. Nu maar de eens uitzoeken waar ik morgen eindig want campings zijn daar dun gezaaid. Aantal km volgens boekje 135, gaat lekker zo met nog steeds zomerse temperaturen van bijna 30 gr.

Hallo Willie, wat mooi om te lezen dat je er erg van geniet, en dat het daar zo mooi is, knap hoor, ik doe het niet na, veel succes verder, groetjes van Henk en Mariet.

Mariet Hendriks 2018-05-30 22:34:21

behhh, zoemmmmm, lekker met al dat vee en ongedierte. respect voor jou. Het is mooi om je zo te volgen. Zo komen we nog eens ergens. Succes

mariska 2018-05-30 23:17:47

Schitterende natuur Willy, en voor die temperaturen hoef je dus helemaal niet naar het zuiden. Mooi om te lezen dat het tot nu toe allemaal voorspoedig verloopt. En begrijp ik dat hoe noordelijker je komt hoe schaarser de campings zullen worden en het meer en meer een puzzel zal worden waar je gaat overnachten. Geniet er nog van en veel succes. Groetjes Marcel en Cisca.