Verkoeling aan zee: la mediterrané.

Frankrijk, Villeneuve-lès-Béziers

Inderdaad, vandaag zou ik de middellandse zee bereiken en wellicht zou dat wat verkoeling geven. Vanmorgen zette ik toevallig nog even de tv aan voor het nieuws en buiten de brand in London waren overstromingen in de Haute Loire en Ardesch het belangrijkste nieuws. Gisteravond en vannacht waren zeer zware buien ontwikkeld die 170 mm regen in een uur tijd gaven. En dat in gebied waar ik paar dagen geleden doorheen gefietst ben rondom Le Puy en les Valans. 3 vermisten en veel schade. Riviertjes en beekjes zullen nu woeste stomen zijn en maar goed dat ik er voorbij ben want wellicht wegen die afgesloten zijn. Voor hele gebied daar gold code oranje.
Hier in Clermont l'Herault was alles rustig en scheen de zon al weer. Zoals gewoonlijk normale schema weer afgewikkeld en rond 8.45 op de fiets. Hoefde maar ongeveer 65 km over bijna vlak terrein dus bijna een halve rustdag. Eerste stadje dat ik binnenkwam was Pezenas, de stad van Moliére. Rustig de boel beetje verkend en koffie gedronken. Vervolgens ging het verder naar Vias en dat is aan de middellandse zee! Natuurlijk even kijkje nemen aan strand en dan beetje verbaas dat het zo rustig is. Paar zonaanbidders en aantal campers. Niks geen strandtentjes om iets te drinken zoals overal in Nederland. Laatste deel ging langs het Canal du Midi, vroeger ooit gegraven om middellandse zee met Atlantische oceaan te verbinden. Nu alleen nog voor pleziervaart in gebruik. Zit nu weer in een leuke B&B, oud statig huis met hoge zolders en prachtig tegelwerk op de vloer. Kan hier weer prima de nacht doorbrengen.

Afstand 65 km en totaal zit nu op 1806 km. Ik kan de dagen al bijna aftellen.....

Geen duik genomen?

Ria 2017-06-14 18:34:11

Nee, zou maar zo gekund hebben. Later misschien nog keer😆

willy.op.de.fiets 2017-06-14 19:04:27

Nog 317Km Willy, volgens maps ongeveer 17 uur en 19 minuten fietsen.