van Mosvik naar Namsos

Noorwegen, Namsos

Allereerst even vraag van Jan over de afstand. Totale afstand vanaf begin in Billund is zo'n 3500 km. Daarvan was in Denemarken en eerste deel Noorwegen tot aan Bergen bijna 1000 km. Mijn km teller die even stukje gemist heeft staat op ruim 900 en dat zou betekenen daat er nog zo'n 1600 km te gaan is. 21 juni wil ik eigenlijk daar zijn tijdens midzomernacht dus nog ongeveer 100 km per dag af te leggen.
Vanmorgen iets later opgestaan want toen ik wakker werd hoorde ik de regendruppels nog op de tent vallen. Ik lag nog lekker warm dus rustig aan. Na half uur geen getik meer dus toen eruit. Weerbeeld buiten was nog zelfde als gisteren: bewolkt maar hier en daar toch wat lichter. Campingeigenaar was er nu ook en 150 kr afgerekend. Rond 8.45 op de fiets en het landschap is hier nog steeds redelijk vlak. Je ziet dan ook meer landbouwgronden en wat veeboeren. Tussen de buien door kwam ook de zon even voorbij. In een afdaling kwam een vrachtauto tegemoet en door de tegenwind vloog opeens mijn pet af. Heb ik normaal nooit op, maar bij regen is dat wel handig. Geen tijd om te stoppen en teruggaan, is weer extra klimmen en zoeken. Dan maar zo verder, kom wel ergens nieuwe tegen. Wel heb ik paar tussenstops gemaakt bij Shell stations om even bij te tanken en op te warmen. ( koude vingers) Koffie hebben ze altijd en vaak ook wat warms te eten. Ook de dagelijkse boodschappen had ik weer binnen. Na de middag werden buien minder en kwam iets vaker de zon te voorschijn wat iets prettiger is. Ik zie ook steeds vaker bord3n met waarschuwing voor elanden, maar heb ze nog niet in echt kunnen ontdekken. Zal de komende dagen wel keer zijn want ze moeten hier wel zo los lopen. Rond 17.30 in Namsos aangekomen en was het even zoeken naar camping maar gevonden. Heb deze keer maar trekkershut genomen om kleding te wassen en te drogen. Heb hier alle ruimte en ook de fiets maar binnen geparkeerd. Nu zo weer route voor morgen bekijken.