Dagje cultuur bewonderen in Verona (dag 19)

Italië, verona

Vandaag dus een soort rustdag, nou ja, je wordt hier vermoeider van dan een dag 100 km fietsen. Volgens routeboekje heeft Verona diverse kerken die het bezichtigen waard zijn en natuurlijk de bekende Arena (niet die van ajax). Rustig op de fiets in gewone korte broek erheen gefietst zonder zware tassen. Dat scheelt toch wel. De route gaat langs de Arena dus daar eerst naar toe. Hele palazzo Bra naast de Arena is afgezet en volop publiek staat er te kijken. Allerlei toespraken masr is versta er niets van natuurlijk. Blijkt er een of sndere parade te zijn met allemaal militairen, lijkt net kleintje Rode plein. Kost even zoeken maar ingang Arena gevonden en aansluiten in de rij. Meteen maar dagkaart gekocht die in meerdere gebouwen geldig is. Dan naar binnen door de oude poorten, dikke muren en hoge trappen. Daar merk ik dat benen meer gewend zij aan trappen op de fietsen, elke trede en die zijn hier hoog, voel je in de kuiten. Beetje rond gekeken, ze zijn volop aan opbouwen voor voorstelling morgenavond denk ik, die allang uitverkocht is. Adele schijnt er op te treden. Verollgens verder op zoek naar de Duomo en andere kerken. Je loopt gewoon mee in de menigte. 3 verschillende kerken gezien en vergeleken met onze kerk in Heeten ziet dit er wel indrukwekkender uit. Zal aantal foto's plaatsen. Ook museum di Castelvechio gezien waar allerlei oudheid te bewonderen is. En voor de liefhebbers, je moet even langs het balkon van Julia. Je kan er op en dan een foto laten nemen.Eind van de middag weer rustig terug gefiets in de hitte want het is hier weer rond de dertig graden. Dat was wel voordeel als je binnen in zo'n gebouw liep, was het altijd lekker koel. Oh ja, 1 kerk mocht ik niet in want ik had korte broek aan en dat was niet gepast.
Totaal vandaag 30 km gefietst. Morgen weer gewone etappe naar Montagnana, ook niet zover, ongeveer 70 km. Overnachting net geregeld. Straks hier naar centrum voor een heerlijke heldere ..........H

Hoi Willy, je vermaakt je wel goed, ook al is het een rustdag... H...hebben ze daar Heineken dan, geen Italiaans bier?

Edwin 2016-05-27 19:24:09

Prachtige foto's , indrukwekkend die mooie kerken, geniet van je pilsje en weer veel succes morgen, o ja we hebben hier vandaag ook lekker weer ca 21 graden, een verademing, na veel koude dagen.