Via Trento en Mori naar Ala (dag 17)

Italië, Ala

Het begint misschien beetje eentonig te worden, maar ook vandaag was weer een prima etappe. 'S morgens rond 7 uur ben ik meestal wakker en scheen de zon al weer volop. Eerst alle kabeltjes van alle opladers maar weer verzameld en even internet bekeken. Lees altijd graag de reacties. Voor de Tibbies: jullie kunnen hier ook rustig op vakantie gaan, heb genoeg oude tractoren gezien waar Richard iets aan kan sleutelen. Ontbijt tipisisch Italiaans: veel zoetigheid, cake, croissantje maar wel een eitje erbij. Verder prima voor elkaar. Alleen had mevrouw mij denk ik niet goed begrepen bij vullen van mijn thermoskannetje. Tot nu toe had ik altijd keurig heet water voor koffie onderweg, maar dit keer was het koud water. Dan maar ergens anders koffie halen. Trento was eerste grote stad en die even bezocht. Viel mij eigenlijk tegen, alleen Dom en fontein is druk, verder alleen smalle winkelstraatjes en voor mij nog steeds onduidelijk waar je nu wel of niet mag fietsen. Maar weer verder over goede fietspaden waar ontzettend veel wielrenners gebruik van maken. Wat dat betreft merk je echt dat Italië fietsland is. Op gegeven moment komt andere Nederlander voorbij die me aansprak. Hij zag aan fiets dat ik ook Nederlander moest zijn. Was ook op weg naar Rome en aan 14e etappe bezig. Stukje samen opgefietst en ervaringen uitgewisseld. Daarna ging hij er weer vandoor want hij had een E-bike. Toch had hij de klim naar Nauders zwaar gevonden. (Waarschijnlijk dan accu leeg?). Ondertussen waren we Rovereto al voorbij waar ik eigenlijk had willen kijken. Gaan gewoon door en knstreeks 15 uur kom ik in Ala aan, klein plaatsje waar overnachtingsadres er aan de buitenkant niet echt mooi uit ziet, maar binnen alles prima voor elkaar, het bijna nieuw. Pizza smaakte weer heerlijk.
Vandaag 82 km en totaal staat nu op 1542. Morgen verder naar plaatsje net voor Verona, waar ik 2 nachten blijf. Kan ik kijkje nemen bij Gardameer en dag Verona bekijken.

Ha Willy, Het is niet terecht maar toch ben ik stiekem (eigenlijk NIET stiekem) jaloers op jou. Wat een prachtige tocht is het tot nu toe en volgens mij wordt het steeds leuker en nog mooier. Wel erg leuk Verona en dan naar het Gardameer, in Peschiera is veel en lekker Italiaans (zou je niet verwachten) ijs. Ook krijg jij de hartelijke groeten van de mannen in Nijmegen waar ik gisteren een dagje uit was en het baanbrekende werk van jou probeer op te pakken :-) Geniet van de "rust"dagen en ik geniet en reis een beetje mee door jouw leuke schrijfsels. Groeten Frits

Frits 2016-05-25 20:25:06

Alleen voor z'n pizza zou je al gaan, ziet er lekker uit, en weer prachtige foto's. geniet lekker van een rustdag. tot horens.

Willemien 2016-05-25 22:49:54

Je pizza zag er erg lekker uit. Veel fiets plezier maar weer, maar geniet ook van de prachtige omgeving.

Gerda Hettinga 2016-05-26 16:24:15

Hoezo eentonig!!! Helemaal niet eentonig. Nog steeds schrijf je mooie verhalen en maak je mooie foto's. We reizen in gedachten met jou mee.