Nog even doorzetten, op naar Sorano (dag 27)

Italië, Sorano

Inderdaad, het was vandaag weer even doorzetten. Vannacht niet best geslapen, bed was zo hard als een eiken plank. Daardoor eerst beetje stijf in de botten. Ontbijt stelde ook weer niet veel voor dus op tijd zorgen voor eigen broodjes. ( jammer dat hier geen Duitse ontbijttafels meer zijn). Maar bakkers vind je overal en daar weer paar panini's meegenomen. We fietsen vandaag een beetje om Monte Amiata, een van de hoogste toppen hier in de buurt die ruim 1700 m hoog is. De top is niet zichtbaar door lage bewolking erom heen. Verder is het redelijk weer, rond 20 graden en wisselend bewolkt. Toch ook regenjas weer nodig gehad, want buien ontstaan na hier soms zeer spontaan. Voor de rest bijna zelfde als gisteren, afdalen en meteen weer klimmen, hoogste punt van de route is bijna 1000 m bij Castel Azzara. Klein stukje moeten lopen want de fiets begon te steigeren. Vanaf Castell Azarra ging het in lange afdaling flink stuk naar beneden. Was blij dat remmen het weer goed deden. Ik zit nu in een Agriturismo, zeg maar kamperen bij de boer. Is ook een camping bij, ziet er wel goed uit. Gelukkig verzorgen ze hier ook avondeten, want verder is het hier meer een middle of nowhere.
Afstand vandaag 65 km, 1368 m. omhoog en 1250 m. omlaag. Totaal teller 2251 km. Morgen gaan we naar het Lago di Bolsena en zijn we er bijna!

we zijn er bijna, we zijn er bijna......